sandyalsaupair.reismee.nl

Eindelijk een update uit Ierland

Hallo allemaal,

Wat slecht van mij al 4 weken niks gedaan met mijn blog ik heb het gewoon zo druk en het leven is hier gewoon weer normaal geen feestdagen meer en geen weekendjes thuis alles is weer bij het oude.

Smile

Waar zal ik dan eens gaan beginnen laatste keer schreef ik over kerst laat ik nu eens beginnen met oud en nieuw.
27 December kwam de zus van mijn hostdad met haar man en de tweeling en die bleven tot 2 Januari in ons huis toen hadden we 6 kinderen onder de 6.
Het was druk want opeens kwam de hele familie elk avond langs om ze te zien en spreken.
Ik was ook erg blij dat ik de 29ste bij Toni sliep toen ik weg ging stond mijn hostmom op de trap en klaar om te rocken
Laughing
ik lachen ja dat ben ik nou heel veel plezier en stuur even berichtje als je in Dublin ben.
De volgende dag gingen we naar Dublin We vertrokken om half 11 met de bus en we waren er rond 2 uur.
We zijn naar ons hostel gegaan en daarna zijn we wezen shoppen heerlijk ergens gegeten en in de avond zijn we naar de film Annie geweest.
We zijn allebei helemaal gek van naar de bioscoop te gaan en hier is het betaalbaar maar 5 euro voor een kaartje.
Daarna uiteraard de pub ingedoken voor een Guinness eindelijk kon ik ook drinken want ik hoefde niet naar huis te rijden
Cool

Daarna terug naar het hostel voor onze nachtrust slapen in een hostel is echt niks voor mij.
Ik sliep op een kamer met 20 andere meiden zoveel lawaai ik geloof dat ik maar 2 uur heb geslapen geef mij maar gewoon mijn eigen kamer.
De laatste dag van het jaar uiteraard wezen shoppen
Laughing
en om 5 uur ontmoeten we nog 4 andere au-pairs hebben heerlijk gegeten met elkaar daarna omgekleed om Dublin onveilig te maken.
Wij naar Templebar in de pubs was het zo druk het is de zaak met de kermis het was gewoon niet leuk meer en de mensen die mij kennen wisten ook dat ik mij daar dan niet echt veilig voelde.
Innocent

Der was een open lucht concert dat plaats vond in Dublin we stonden daar en wilde bespreken wat de plan zijn komt er een jongen naar ons toe ja ik heb kaarten wil je ze hebben ik ga niet.
Uiteraard regende keihard Ierland natuurlijk maar wij laten ons niet tegenhouden.
Wink

Zegt 1 van de au-pairs nee dank je en ik snel wat doe je man ik loop achter die man aan hoeveel kaartjes heb ik wil ze zegt die ik had er 6 maar heb ze al weggeven.
Cry

Ah wat baalde ik had gewoon naar een open lucht concert gekund als de andere au-pair geen nee had gezegd.
dus zijn we snel naar een avond winkel gegaan want het was bijna 10 uur onze eigen drank gekocht en toen zijn we naar het hostel gegaan en daar gezeten tot half 12 voor jullie half 1
Wink

Toen zijn we naar een plek gelopen waar het vuurwerk zal plaats vinden stonden we daar met nog zo’n 200 mensen hoor ik opeens een van de au-pairs zeggen gelukkig nieuwjaar.
Wij wachten op het vuurwerk hoor je achter je een knal en je zag 1 vuurwerkpijl de lucht in gaan en 5 minuten later nog 1 en dat was het vuurwerk.
Daarna zijn we terug gegaan naar Temple bar we wilde naar een nachtclub maar helaas had je daar kaarten voor nodig en die hadden we niet.
De andere au-pairs gingen terug naar het hostel die zouden dan morgen wel uit gaan maar dat wilde Toni en ik niet want het was onze laatste nacht hier want wij moesten gewoon werken 2 Januari.
We hebben samen nog heerlijk rondgehangen in Templebar dronken mensen kijken en daarna naar de mac geweest onze eerst maaltijd van het jaar.
Laughing

2 Januari heerlijk wezen ontbijten in een pub daarna hebben we in Dublin het Trinti college bezocht, kerken gezien en daarna wezen lunchen en toen vonden Toni en ik het tijd worden om naar huis te gaan en waren om 7 uur in Wexford waar mij familie mij kwam ophalen met alle kindjes
Kiss

Toen ik thuis kwam heerlijk gedoucht toen de kinderen naar bed waren nog even gekletst met hostparents en mijn hostdad zijn zus en man en later kwam er nog meer familieleden aan omdat ze de volgende ochtend heel vroeg zouden vertrekken vond ik het tijd worden om naar bed te gaan aangezien ik maar vier uur had geslapen in 2 dagen.
Undecided

Toen de week gewoon gewerkt en hoor de ik op maandag avond dat het door zou gaan en dat ik 16 Januari naar huis zou vliegen.
Laughing

Dinsdag avond heb ik met Daan geskypt om mijn lieve kleine neefje Sep te bewonderen en de vliegtickets te boeken.
Laughing

Iedereen wist toen zo’n beetje dat ik voor het weekend naar huis zou komen was zo vrolijk dat ik iedereen een berichtje stuurde alleen mijn ouders en broertje wisten het niet.
Het weekend dat ik naar huis ben gegaan was niet omdat ik HEIMWEE had want dat heb ik totaal niet ik heb het ontzettend naar mijn zin en dit is mijn tweede familie en hier ben ik gelukkig.
Laughing

Maar toen alle au-pairs naar huis gingen met kerst en oud en nieuw begon het toch wel een beetje te kriebelen en aangezien ik gewoon top host ouders hebben we het er een avond over gehad of ik niet naar huis wilde maar het is te duur en kerst wil ik hier vieren de weken hier voor staat heel Ierland op ze kop en dan zou ik naar huis gaan wanneer het eindelijk zover is no way.
Cool

Maar zou je dan niet naar huis willen in Januari een weekendje ja maar ik moet geld sparen ik wil naar Amerika.
En wat als wij de helft van je vliegtickets betaal voor je verjaardag en toen zei mij hostdad ja maar een weekend is te kort wat als we een lang weekend er van maken.
Laughing

Dat wilde ik uiteraard wel en zo vloog ik op 16 Januari naar huis en was ik om 4 uur op Schiphol.
Smile

Daar stond mijn lieve vriendin Tatjana mij al op te wachten.
Laughing

De nacht voor dat ik vloog uiteraard slecht geslapen is het wel een goed idee om als verassing thuis te komen bezorg ik ze geen hartaanval.
Maar mijn hostparents zeiden ze vinden het ontzettend leuk geniet van je weekend zonder de kids en doe geen gekke dingen en laat even weten als je geland ben.
Smile

En daar gingen we om 8 uur in de ochtend op weg naar Wexford met mijn hostdad alleen het had gevroren dus de eerst stuk gleden we naar Wexford we wonen zo afgelegen dat er geen strooi wagen komt.
Undecided

En om half 9 had ik de bus en was om kwart over 11 op Dublin airport rustig ingechekt door de douane en dan wachten op je vliegtuig en wat was ik zenuwachtig.
En dan landt je in Nederland op de polderbaan zit je helemaal achter in het vliegtuig en ik wilde er uit.
Ik snel door de douane naar vertrek 3 want daar zal ik Tatjana zien maar die lieve schat stond uiteraard bij de deur aangezien ik als gek door de deur liep
Embarassed
hebben we elkaar gemist.
maar uiteindelijk hebben we elkaar ontmoet bij de deur alleen kwam ik van een andere kant
Tongue Out

maar dat is gek opeens praat iedereen weer Nederlands en rij je rechts en hebben ze overal straatlantaarns oja en fietsers hier komt je er een in de week tegen.
Smile

ja hoor en toen het kwart over 5 was stond ik voor de deur gewoon even aanbellen en deed mijn mama open.
Surprised
Sandy jij hier nee dat kan niet ze geloofde het niet wat was dat geweldige.
Nou alles uitgelegd waarom ik hier nu was mijn vader en broertje waren er niet die waren boodschappen doen.
Toen ze terug kwamen was het mijn beurt om de deur te openen helaas had mijn broertje het al door
Frown
en mijn vader was zo verast dat hij de boodschappen tassen uit zijn hadden liet vallen.
Laughing

In de avond eindelijk mijn frikandel speciaal dat is het enige wat ik mis van het eten.
Embarassed

Heerlijk om weer geknuffeld te worden door je ouders en even lekker thuis te zijn.
Vrijdag avond kwamen Laura en Pim even een drankje doen en gezellig kletsen daarna heerlijk met mijn broertje op de bank film gekeken.
zaterdag eindelijk uitslapen niet wakker worden van gillende/ huilende kinderen.
Maar helaas ik was al 9 uur wakker mijn bed slaapt niet lekker te hard en te klein
Undecided

Heerlijk ontbeten en om half 12 naar Noordwijkerhout gereden om even boodschappen te doen bij de AH kleine winkel en daarna mams opgehaald van haar werk.
Daarna zijn we naar Leiden gereden Heerlijk de stad in gegaan met Tamara en Mila voor een verjaardagscadeau en daarna uiteraard een frikandel speciaal gegeten.
Smile

Daarna terug gegaan naar Lisse om op verjaardag bezoek te gaan bij Bodille en Robert.
Bodille heel trots want Sandy kwam voor haar verjaardag helemaal vanuit Ierland.
Laughing

Na de verjaardag even langs gegaan bij mij favoriete buurvrouw Safia heerlijk gekletst.
Smile
Heerlijk avond gegeten met ze vieren was wel raar voor hun omdat nu opeens weer iemand op de stoel zit die normaal leeg is.
zaterdagavond uit geweest met vrienden was heel gezellig maar ga toch liever uit in Ierland groter glas bier en live muziek heb je toch een heel ander sfeer dan een of andere dj die draait.
Laughing

Op de fiets uit geweest ik was nog niet mijn wijk uit en moest al aan het zuurstof toch maar wat meer aan mijn conditie doen dit kan niet hoor.
Zondag ben ik op visite geweest bij mijn lieve Tante Jet heerlijk gekletst ook heb ik Bente gezien.
Zondag avond naar de film geweest met mijn mama naar Gooische vrouwen was heerlijk om weer even iets leuks doen met mijn mama.
Maandag even langs de kapper en op bezoek bij Sep, Dex,Daan en Inger.
En vloog om kwart voor 5 terug naar Dublin Mijn lieve vriendin Suus bracht mij naar Schiphol met mijn moederen suus gezellig nog even wat drinken met elkaar en toen was het tijd om door de douane te gaan terug naar mijn eigen leven in Ierland.
Iemand zei voor dat ik weg ging dat het leven gaat door ook als je weg ben ze hebben gelijk.
Ik ging op mijn fiets uit en Lisse was veranderd en het leven van je vrienden gaan door ze doen dingen zonder jou maar wat de persoon niet realiseert is het is moeilijk voor de gene die weg gaat want die moet helemaal ergens anders opnieuw beginnen.
Maar na het weekend thuis besef de ik dat ik al een hele tijd niet meer gelukkig was in Nederland hier in Ierland ben ik nu gelukkig ik heb hier mijn eigen leven en vrienden en wat de toekomst mij brengt geen idee 1 ding weet ik wel ik wil reizen wil de wereld zien en de goedkoopste en leukste weg is als au-pair.
Ik heb besloten dat ik hier 2 maanden langer blijft ik blijf hier tot eind Juli misschien begin August en vertrek eind Augustus begin September naar Amerika.
Dit is mijn enige toekomst plan en de rest zie ik wel ik ga beginnen in April met zoeken naar een familie in Amerika.

Mijn motto is :
je bent de schrijver van je eigen boek jij bepaalt wat je wilt hebben in je boek.
Laughing

En leef je leven en geniet van de dingen die op je pad komen
Kiss

Dit was het wel weer fijn weekend
Xxxxx San

Reacties

Reacties

ria

Geniet maar lekker van alles sandy wij staan achter jouw ,je heb het verdiendt allemaal.

Kathy en Jirky

Hey Sandy, ik ben heel blij te lezen dat je gelukkig bent in Ierland. Geniet er nog van...en nog steeds plannen voor Amerika, super om je droom achterna te gaan. Dikke knuff van ons 2 xxx

Jacqueline

Petje af en wat een mooi motto heb je!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!