sandyalsaupair.reismee.nl

de eerste 3 dagen in Ierland

hooi lezers,
Ik ga niet hun namen gebruiken vanwege de privacy ik neem letters van hun voornamen het meisje krijgt een M en de jongen een T.

we gaan beginnen bij het begin we gaan terug naar zaterdag.
We vertrokken om 7 uur van mij huis op weg naar Eindhoven.
Ik heb gereden naar Eindhoven dat was de laatste keer dat ik rechts reed.
We kwamen om half 9 aan op Eindhoven airport.
We moest een half uur wachten voordat ik mijn koffer kon afgeven en mijn boarding pass kon halen. Toen was het wachten ik mocht pas om 10 voor 10 door de douanne.
En dat was een drama.....
Ik moest mijn trolley op de band leggen toen mijn laptoptas in een bak leggen met mijn sieraden en mijn handtas in een andere bak moest ik mijn laptop doen want die moest uit mijn laptop tas en ik had nog een bak voor mij regenlaarzen.
ik deed mijn id kaart en boardingpass in de bak bij mijn laptop tas en natuurlijk moest die er uit vallen.
Toen ik door de douanne liep maar er was een lieve man die gaf het aan mij.
Toen snel mijn laarzen aan doen en al mijn spullen pakken voordat andere mensen ongeduldige werden.
En dit bij de doaunne kon mijn ouders allemaal zien.
Er is een glazen verdieping boven de doanne.
En volgens mij hebben ze om mij moetem lachen hun nerveuze dochter wat alles laat vallen en ook nog eens haast heeft.
Nadat ik een flesje water had gekocht en bubblu gum was ik klaar om in het vliegtuig te gaan.
Er daar kwam het moment waar ik het meest tegen opkeek mijn zware trolley boven in het koffer ruimte doen.
Het lukte gewoon in een keer maar toen ik ging zitten bedacht ik ben mijn tijdschrift vergeten te pakken maar ik ga mijn trolley niet nog een keer pakken.
Dus pakte ik het roze boek wat in het voorvakje zat.
Ik heb het boek gelezen bedankt voor het schrijven helaas kon ik het niet droog houden en heb ik de halve reis moeten huilen.
Ik kwam aan in Ierland 5 over half 11 ierse tijd dat is in Nederland 5 over half 12.
Mijn ouders reden toen net bij schiphol echt raar dat ik eerder aan kwam dan mijn ouders.
Mij hostdad en T wachten al op mij.
We gingen meteen naar de auto want je kan15 minuten gratis parkeren.
Mijn hostdad deed alle koffers in de achterbak wat mij wel opvalt is dat kofferbakken in Ierland veel groter zijn dan in Nederland.
Natuurlijk ging ik als eerste verkeerd instappen T helemaal lachen en zij andere kant.
We waren onderweg heerlijk aan het praten over de verschillen van Holland.
Toen T vroeg aan zijn vader of we dieren gaan kijken hij is helemaal gek van dieren.
Daarom is zijn favoriet plekken het tuincentrum, ik vroeg aan hem of ze geen dierentuin hebben maar alleen Dublin heeft een dierentuin.
We zijn gestopt bij het tuincertum daar gingen we eerst wat eten en drinken.
Het was zelf service we aten het eerst op en daarna gingen we betalen.
ze hadden heel veel dieren en zijn heel vaak gaan kijken bij ze mijn eerst Engels geleerde woorden waren ook dieren.
Toen gingen we weer verder toen kwamen we langs skelteren en gingen even kijken ik dacht leuk verjaardags kado voor T.
We reden daarna door het centrum van Castlebar naar huis.
De woonwijk waar ik woon heeft maar 18 huizen.
Het is een soort Amerika ons huis is in een grote rondje.
De huizen hier hebben allemaal verschillende kleuren het huis waar ik woon is licht blauw.
Wanneer ik aan kwam stonden M en mijn hostmom mij al op te wachten.
Ik kreeg van M een knuffel en daarna liet M mij het huis zien en natuurlijk als eerste mijn kamer.
Mijn kamer is net zo groot als mijn kamer thuis alleen heb ik hem nu in de breedte en niet de lengte dus lijkt het groter.
Nadat ik heb uitgepakt kwamen de cadeaus aan de beurt daarna vroeg mijn hostdad of ik klaar was om weer te gaan en dat was ik wel.
We gingen weer terug naar de skelter man en kochten de skelter ook was daar een grote trampoline ik vertel de kinderen dat ik al van mijn zesde verjaardag om een trampoline vraag maar omdat mijn tuin te klein was heb ik hem nooit heb gekregen.
Toen we terug kwamen met skelter was mijn hostmom gaan fietsen nadat we de skelter weer in mekaar hadden gezet ging mijn host dad boodschappen doen en moest ik op de kinderen letten.
De kinderen waren natuurlijk buiten aan het spelen met hun nieuwe skelter nu had ik tijd om even snel met mijn ouders te skypen.
Elke zaterdag avond gaat de familie naar de kerk ze vertelde tegen mij dat ik niet altijd mee hoef.
Het was een hele mooi kerk en een hele mooi dienst zo in het Engels.
Onder de dienst was T in slaapgevallen.
Na de kerk gingen we eten bij de Mac mijn eerste diner in Ierland meteen bij de Mac.
Die hebben we natuurlijk niet in Nederland ;)
Daar vertelde de kinderen dat ze elke week naar de Mac gaan ze vroeg ook aan mij hoe vaak ik ging.
Ik vertelde aan de kinderen dat ik eens in de 3 maanden ga.
Toen lekker naar huis naar mijn kamer daar heb ik contact gezocht met andere au-pairs die ook in Castlebar wonen.
Dit doe ik via een besloten groep in Facebook.
Oja mijn hostdad vertelde dat de kinderen op school Gaelic spreken dat is Ierse-Engels maar thuis praten ze Engels-Engels.


Op zondag werd ik om 9 uur wakker ik ging tv kijken met de kinderen daarna vertel de mijn hostmom dat de kinderen vandaag auditie gingen doen voor een musical en of ik mee wou.
Dat wilde ik wel de auditie deed 300 kinderen in de leeftijd 4 tot 18 jaar oud.
Nadat alle kinderen zich hadden ingeschreven gingen ze een dans oefenen veel te moeilijke natuurlijk voor de jongen kinderen.
Hier kon je echt goed zien want ze waren wel ander half uur bezig om de dans in te studeren dat T een echt dromer is hij letten niet op hij keek rond.
Nadat ze hadden gedanst was het beginnen met de auditie T was nummer 106 en M was nummer 121.
Ik was het halverwege wel zat ik keek uit het raam en zag dat ze beneden Gaelic speelde dat is een soort voetbal maar dan met je voeten en je handen.
Zag er heel erg moeilijke uit maar er liepen wel knappen jongens bij

Tongue Out

Mijn hostmom vroeg aan mij of ik mee met T wilde naar huis of dat ik met M nog zou wachten ik zei dat ik naar huis wilde ik had het er wel gezien ik heb er drie en half uur gezeten.
Wat me daar wel op val de was dat er heel veel kinderen en jong volwassen alleen maar een legging en een shirt er boven op dragen en geen rok of kort broekje .
Nadat we geluncht hadden om 3 uur in de middag ging ik wandelen bij een groot meer.
De foto’s staan op facebook.
Wink

Ik had met 2 andere au-pairs afgesproken om 6 uur bij Tesco dat is een grote supermarkt.
De au-pairs hebben mij een city tour gegeven en daarna ging ik naar huis.
Heen was ik gebracht door mijn hostdad en hij zei dat ik naar huis terug kon lopen.
Ik liep naar huis ik dacht dat ik de weg wist maar dat wist ik toch niet.
Ik was verdwaald ik had gelukkig het adres en ik vroeg het aan mensen.
De mensen hier in Ierland zijn veel aardiger en hebben mij ook geholpen met de weg vinden.
Uiteindelijk toen het donker begon te worden vroeg ik het nogmaals aan een oud mannetje op tractor en hij zei dat ik er bijna was ik kon de man wel zoenen niet gedaan hoor
Wink

Ik was uiteindelijke een uur onderweg.


Maandag mijn eerst echt officieel werkdag ging goed.
Maandag morgen om 7 uur maak ik de kinderen wakker dan doen we onze school uniformen aan en gaan we ontbijten.
We moeten zorgen dat de kinderen om 8 uur buiten staan want de schoolbus rijdt en rondje en is zo weer weg.
Vorige week hebben ze heel de week de bus gemist maar nu is super snelle au-pair Sandy er missen we geen bussen meer.
De kinderen zwemmen met school en ik moest om 10 uur in het zwembad zijn om T aan te kleden.
Ze zijn in alles heel makkelijke maar ze vinden het belangrijk dat hun kinderen netjes aangekleed zijn want ze zijn geen travellers.
Toen ik in het zwembad was kreeg ik een smsje van mijn hostmom dat M wat was vergeten.
Nadat ik T had aangekleed ben ik terug naar huis gefietst en het hele huis doorzocht maar niet gevonden wat ik zocht.
Ik wist dat ze om 11 uur in het zwembad moest zijn voor school ik snel op mijn fiets terug naar het zwembad.
Helaas is het hier in Ierland niet zo vlak als in Nederland, nadat ik 4 keer heen weer had gefietst met hoge snelheid had ik spierpijn die avond.
Haar daar gevonden had ze het niet meer nodig nu was ik vrij tot 3 uur dan komen de kinderen uit school.
Dus ben ik maar even de stad in geweest naar Penny’s geweest dat is de zelfde winkel als Primark.
Ik heb daar alvast wat winter spullen gekocht omdat ik het hier maar koud heb.
Alle ierse mensen loop hier in een t-shirt ik loop in mijn dikke trui en heb het dan nog koud.
En dan duurt de dagen lang hoor wanneer je niet weet wat je moet doen.
Dus mensen die willen skypen het kan overdag of anders in de avond want dan ben ik ook vrij.
Ik vertelde in de avond dat ik mij verveeld heb die dag en we hebben gepraat misschien kan ik meer dingen in het huis gaan doen en wordt ik dan meer betaald door de familie.
Ook hebben we contact gezocht met de organisatie en willen we een afspraak maken en mijn probleem voorleggen.
De ouders zeiden tegen mij dat de kinderen mij een leuke au-pair vinden en dat vinden de ouders ook zeiden ze.
Ook vertelde ze tegen mij als ik in het weekend thuis ben en geen andere plannen heb dat ik dat ze dan soms vragen om op te passen op zondag morgen anders ben ik gewoon vrij.
Dus mensen die langs willen komen in het weekend of doordeweeks dan kan ik jullie Ierland laten zien alleen nu nog niet ;) eerst alles zelf bekijken.
Ik heb nu nog veel problemen met de kinderen omdat de kinderen je aan het uit testen zijn.
Maar voor hun is het ook moeilijke elke jaar twee andere au-pairs met allemaal andere regels.
Ik heb wel begrip voor ze maar ik geef ze niet hun zin want anders lopen ze straks over mij heen en dat is niet nodig.

Ik zie dat het al een heel lang verhaal is 4 pagina’s op word dus van vandaag vertel ik een andere keer.
Zo ga ik morgen met een andere au-pair naar Westpoort om een kerk te bekijken die op een berg staat het is minimaal 2 uur klimmen ik ben benieuwd maar dat lezen jullie van zelf.
De eerste paar weken heb je het meeste te vertellen.
Spreek jullie snel,
dikke kus uit Ierland

Reacties

Reacties

Ilona

Mooi geschreven. Sterkte met alles.

ria

Leuk gedaan sandy wat heb je al veel beleefd in zo korte tijd .

Lies

Heel leuk om te lezen x

kim de visser

Leuk san ik ga je ook volgen. Heel veel plezier daar.xxx

Petra

Fijn dat het klikt tussen de ouders, kinderen en jou! En leuk om te lezen wat je allemaal beleeft daar !!!!

daan

Trots op je San!!!

Marleen

Leuk verhaal Sandy en je vader en moeder kunnen trots op je zijn.
Haha...heerlijk om je blog te lezen vooral ook van het instappen.
ik kijk uit naar je volgende verhaal xx

Claire

Wat leuk heel veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!