sandyalsaupair.reismee.nl

week 2

Hallo Lezers,

Het was mijn weekje wel weer

Smile

We gaan terug naar dinsdag 9 September.
Ik maak de kinderen wakker om 7 uur.
Het meisje is zo uit bed helaas het jongentje niet hij slaapt in een stapelbed en zijn vader zij hem gewoon uit bed uit tillen.
Dus elke morgen is het voor mij weer ochtend gymstatiek om hem uit bed te krijgen en heb ik hem eindelijk uit bed gaat hij verder op de grond.
Frown

Ik dacht wacht maar dus ik pakte een handdoek en maakte het puntje nat omdat ze hier geen washandjes kennen.
Tongue Out

Dit heb ik 3 dagen vol gehouden en toen heb ik het opgeven want als hij terug uit school komt is hij nog steeds boos op mij.
En dan hebben we alleen maar ruzie.
Ik wordt om kwart voor 7 wakker dan ga ik naar zijn kamer maak hem wakker.
Ik ga dan naar beneden overleggen met de ouders wat vandaag de plannen zijn.
Dan ga ik om 7 uur naar boven en maak eerst het meisje wakker en daarna wek ik weer de jongen en dan komt hij er meestal wel uit anders moet ik weer mijn ochtend gymstatiek doen.
Dan gaan we naar beneden ontbijten maar dat doen de kinderen zelf en dan gaan we aankleden.
Helaas heeft de bus nooit een vaste tijd dus ik ga elke ochtend om 8 uur bij het raam staan om te kijken of die komt en dan roep ik school bus komt.
En dan gaan de kinderen weg de vader gaat al om 7 uur naar zijn werk en de moeder die maakt denk haar eigen werk tijden dan is ze eerder weg dan weer later ik heb geen idee.
De kinderen komen terug om kwart over 3 dan maak ik hun lunch terwijl ze op school ook al hebben geluncht snap er niks van maar goed.
Dan maak ik tosti’s, pannenkoeken, aardappelwaffels, noedels.
Daarna duiken de kinderen de snoep kast in voor snoep, koek of chips.
Dan maken we onze huiswerk dat is echt een drama.
Het meisje maakt haar huis werk en die is zo klaar.
Alleen de jongen is een echte dromer dan zitten we aan het huiswerk en zie ik aan hem dat die alweer ergens anders zit.
Dan zeg ik ben je wakker T kom op maak je huiswerk en dan zegt hij ja maar je helpt mij niet.
Ik zeg ja dat doe ik wel maar de bedoeling van huiswerk is dat je het zelf maakt ik hoef het niet te maken.
Laughing

Ik denk dat de vorige au-pair zijn huiswerk maakte met hem maar dat doe ik niet dus ik zit elke dag zo’n 2 uur aan het huiswerk voordat hij eindelijk klaar is.
Undecided

Helaas kunnen we hier door geen leuke dingen doen door naar het park te gaan of een ijsje te gaan eten het ishier nu zo lekker weer.
Het is niet eerlijk voordat meisje en heb het ook overgehad met de ouders.
Maar hun zeggen eerst huiswerk met andere woorden het meisje heeft maar pech echt sneu.
De kinderen doen ook heel veel sport het meeste zwemmen.
Het meisje zwemt elke dag behalve woensdag dan is het een sport vrij dag.
Cool

Zij zwemt ook in een groep met meiden van 12 tot 14 jaar ze is zelf nog maar 10.
Op zaterdag gaat het meisje naar keyboard les, viool les, zwemmen, voetbal en dansen.
Op zondag heeft ze zwemmen en als ze is uitgekozen voor de musical is dat zondag.
De jongen doet aan zwemmen weet niet meer hoe vaak niet zo vaak als zijn zus.
Hij gaat ook sinds vandaag na schooltijd voetballen.
Ik kook het avond eten voor de kinderen om 6 uur dan nemen ze 2 misschien 3 happen en hebben genoeg.
En zijn weer weg de ouders doen niet aan het avondeten dus zit elke avond alleen te eten.
Cry

De ouders komen thuis en nemen als avond eten snoep of koekjes gewoon het verkeerde voorbeeld dus.
Undecided

Naja, zo gaat het de hele week.

Zaterdag heb ik een auto gehuurd duurde even voordat ik de goede garage had gevonden.
Daarna ben ik naar Galway gereden is 1,5 uur rijden.
Toen ik eindelijk een parkeerplek had gevonden liep ik de stad in en was aan het kijken voor een bank ik was namelijk mijn salaris vergeten mee te nemen.
Kwam er man aan op zijn stelten en vraagt aan mij of ik het kon vinden ik keek blijkbaar een beetje moeilijk

Wink
.
Dus ik uitleggen dat ik op zoek was naar een bank.
Hij vroeg aan mij waar kom je vandaan ik hoor dat je niet van hier ben dus ik vertellen dat ik uit Nederland komt en hier werkte als au-pair.
Hij zei kom dan loop ik even mee zal er vast heel stom uitgezien hebben een man op stelten en een klein meisje er naast maar was erg fijn dat hij mij hielp.
Laughing

was een erg mooi stadje was helemaal alleen dat vond ik niet erg want dan kan ik zelf bedenken ga ik nu naar huis of blijf ik en wat wil ik allemaal zien.
Alleen het was heel raar ik ging lunchen en liep leuk bistro binnen.
En de ober vroeg aan mij ben je alleen ja ik ben alleen is wel raar hoor dan zit je helemaal alleen in een restaurant dus snel eten en dan snel weer verder.
Ik heb eerst zelf even rond gelopen en daarna vond ik een bus die rond een leiding gaf door de stad.
De man vroeg aan mij ben je student dan is het maar 5 euro anders 10 dus ik zei ja ik ben student wou mijn kaart pakken zegt die nee is goed zo.
Innocent

Je kon er vanaf en op alleen ik had de laatste bus dus was het helaas niet meer mogelijk.
Maar ik ben na de bus rit naar mijn auto gegaan en ben dezelfde route gereden zo kon ik het beter zien en ook beter foto’s maken.
Toen had ik zo’n honger en ging op zoek naar iets lekkers om te eten.
Ik vond een supermac dat is de fastfood tent van Ierland.
In die winkel zit een pizzeria en een soort Macdonalds en soort Subway en grote ijswinkel.
Ik dacht lekker ik bestel een pizza daar heb ik trek in.
Ik zeg tegen die man ik wil graag een pizza en een cola de jongen zegt ja we hebben een menu dat is goedkoper dan krijg je er ook patat bij.
Ik zeg nee ik hoef geen patat ik wil alleen een pizza en een cola.
Dus ik betaalde maar helaas luisterde de man niet.
Hij kwam mijn eten brengen met de patat erbij ik hoef geen patat zei ik ja zegt de man want dan is het goedkoper.
Ik dacht laat maar ik zei dankjewel en hij ging weg.
Ik was in de avond om 9 uur thuis toen ik kwam aan rijden liep de overbuurman naar mij toe om mij te vertellen dat mijn achterlichten het niet deden.
Vet gevaarlijk natuurlijk dus maandag eerst maar naar de garage en niet meer in het donker rijden.

Zondag was ik samen met Johanna een andere au-pair ze komt uit Finland de coagh patrick mountain beklommen.
We hadden afgesproken om elkaar te zien bij Tesco dat is de supermarkt en de verzamel plek voor au-pairs

Wink

Ik ging eerst even naar binnen om een fles water te halen helaas kon ik het niet vinden.
Vond alleen maar van die grote flessen water.
Ik pakte een frisdrank flesje en ging naar de kassa.
Er was een oude vrouw achter de kassa en vertelde aan haar dat ik eigenlijk op zoek ben naar een klein flesje water.
O zegt ze loop mee ik keek haar en zei maar kijk er staan 5 andere mensen achter me O die wachten wel hoor.
Dus ik vond het flesje water en kon meteen afrekenen.
De berg is maar 764 meter hoog.
Toen ik eraan begon wist ik het helemaal niet hoog het was.
We begonnen met de trappen het waren 50 trappen heb ze geteld toen we bij 25 waren.
Waren wij allebei buiten adem en moe toen zei ik tegen haar nog een klein stukje hoor we zijn bijna boven.
Innocent

Na de trappen kregen we zand en van die kiezelsteentjes toen we halverwege waren zag ik de top en zei tegen kijk we zijn er bijna is helemaal niet 3 uur klimmen.
Toen keek Johanna mij aan en zei ik denk dat je niet weet welke berg je beklimt we moeten daar heen en ze wees naar die hoge berg.
Ik viel van schrik zo wat weer helemaal naar beneden en zei nee je maakt een grapje nee hoor zegt ze.
Yell

Ik dacht mij god waar begin ik aan.
Surprised

Heel veel Ieren doen de eerst berg als work out en rennen naar boven en naar beneden en ik dacht jij liever dan dat ik dat moet doen.
Op de eerst berg stonden ook gewoon schapen te grazen was zo raar gezicht.
Maar heb het gehaald ben helemaal naar boven geweest.
Toen we de eerste berg gehad hebben heb je eerst een zand vlakte en meter of 5 en dan krijg je berg 2 maar daar liggen van die hele grote los liggende stenen.
Op de zandvlakte hebben we gepauzeerd en hebben veel foto’s gemaakt van het uitzicht helaas was het daar al een beetje mistig.
Der op klimmen was makkelijker veel klim werk en sommige stuk ook echt stijl omhoog maar de er af is veel moeilijker.
Toen we halverwege waren zei ik uit het niets weet je als we nu naar beneden vallen dan zijn we dood.
Ze kijk mij aan en zei jeetje dankjewel voor het vertellen maar had het liever toch niet geweten.
Ik zeg ja sorry ik ben een beetje realistisch en deel dat graag met andere mensen.
Maar gelukkig waren wij eerst naar een souvenirs winkel geweest en hebben we een stok gehuurd.
Laughing

Toen we eindelijk na 3 uur klimmen boven waren was het erg koud en we stonden in een wolk dus zijn we ook snel weer naar beneden gegaan.
Dus konden helaas niet van het uitzicht genieten.
Het was die dag erg bewolkt en 1 andere au-pair ging niet met ons mee omdat het te bewolkt is maar het was het laatste weekend dat we konden klimmen.
Omdat het nu heel gevaarlijk wordt want het weer gaat veranderen nu en wordt het heel glad.
Maar naar beneden was vreselijk omdat je naar beneden gaat heb je een soort vaartje maar je moet niet te snel gaan want je valt zo snel.
Ik had er al helemaal over nagedacht dat ik mijn voeten scheef neerzet dan heb ik meer grip.
Helaas werkte het niet ben wel 20 keer gevallen.
Johanna zet haar voeten gewoon recht en zij was minder vaak gevallen dan mij gelukkig voor haar.
Mijn kont is helemaal blauw van het vallen op die los liggende grote stenen en ook mijn elleboog is blauw.
En gister had ik erg veel spierpijn zo erg dat ik niet eens normaal kon slapen zo pijn deed het.
Het was zo raar ik begon beneden aan mij T-shirt en had het nog warm toen we de eerst berg op waren deed ik mij trui aan en halverwege de 2 berg deed ik mij jas en had nog koud en toen we naar beneden gingen deed ik stukje bij stukje weer alles uit en was ik beneden in mijn T-shirt
Als avondeten hadden we ons getrakteerd op de Mac
Laughing

Ik heb in deze week al heel veel meiden ontmoet.
1 Finse meid 1 Duits meid 3 Spaanse meiden en 1 Italiaan.
We spreken meestal in de avond af we gaan naar een pub voor een kop koffie of bier.

Laughing

Guinness bier is echt lekker ook heb ik zaterdag avond met mijn hostparents warme whisky gedronken ook zo lekker.
Laughing

Met het Italiaan spreek ik ook wel eens overdag af omdat haar kinderen ook op school zitten meestal ga ik met haar shoppen en een kopje koffie drinken in Italiaans tentje zo gezellige tent is dat.
Ik ga zaterdag met 3 andere au-pairs naar de Cliffs of moher in Clare is 2 uur rijden met de auto.
Heb er zin in.
Ook heb ik heel veel nagedacht in de tijd dat ik alleen ben.
En ik heb besloten om te gaan veranderen van gezin omdat ik nu niet gelukkig ben.
Ik zit heel veel alleen en de kinderen voor wie ik nu zorg zijn al zo groot die doen alles zelf.
Ik verveel mij nu heel erg.
Ik ben vrijdag naar de organisatie geweest en ze begrepen mij.
Ze wouden zelfs nog meer au-pairs zoals mij de meeste au-pair komen hier om de taal te leren en veel van het land te zien.
Ik kom hier om mij Engels te leren en voor de kinderen te zorgen.
Laughing

Ze gaan nu eerst een au-pair zoeken voor deze familie dan kan ik pas weg naar een andere familie.
Nu kan ik rustig gaan zoeken naar een andere familie.
Het is allemaal veel te snel gegaan met deze familie en wil niet weer de zelfde fout maken wil nu eerst de tijd hebben om goed er over na te denken.
Gister stuurde de organisatie mij een mail met beschikbare families het waren 4 A4tjes lang.
Ik heb een selectie gemaakt en 6 families uitgezocht daar wil ik meer informatie over hun familie brief en de foto’s.
Deze families wonen op 1 na allemaal dicht bij Dublin.
Ik heb daarom een auto gehuurd zodat ik al heel veel in het westen van Ierland heb gezien voordat ik wegga.
Ik heb nu teveel vrij tijd dat ik niet eens weet wat ik er mee moet.
En als iemand wil skypen hoor ik het graag want ik verveel me dood.
Doe ook niet alle klusje meer zo snel verdeel ze over de week.
Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.
Is alweer een lang verhaal spreek jullie snel.

Xxx Sandy

Reacties

Reacties

marleen

Hoi San....gezellig om je ervaringen te lezen en heel verstandig dat je een ander gezin zoekt. Ook vind ik het heel knap dat je jezelf vermaakt met de omgeving te ontdekken..Super doe je het!!
Kijk al weer uit naar de volgende blog...xx Marleen

Ankie

Hoi Sandy, goed om een ander gezin te kiezen. Dit is misschien ook wel een beetje snel gegaan. Nu kan je rustig zoeken en gelijk ook veel zien van het de streek waar je nu zit

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!