sandyalsaupair.reismee.nl

week 3

Hallo lieve lezers,

Daar ben ik weer.
Helaas heb ik nog geen goed nieuws over een nieuwe familie.
Maar zijn wel druk bezig met zoeken.

We gaan weer terug naar vorige week Dinsdag daar ben ik geëindigd.
Ik had dinsdag avond een goed gesprek met mijn host ouders over de kinderen.
Ik vertelde dat het maar niet wou lukken om de kinderen uit bed te krijgen omdat ze nog zo moe zijn en dat ze eigenlijk veel te laat naar bed gaan.
De kinderen gaan nu een uur eerder naar bed en dit werkt de kinderen komen nu makkelijker hun bed uit ze springen er nog niet uit maar dat hoeft ook weer niet

Wink

Toen ze dinsdag uit school kwamen zijn we naar een speeltuin geweest bij het meer.
Helaas konden we hier niet al te lang spelen omdat we in de avond moesten sporten maar we kunnen pas leuke dingen doen als het huiswerk af is en dat is altijd een drama.
De jongste zit in groep 4 en hij krijgt zoveel huiswerk lijkt wel of die op de middelbare school zit.
Hij krijgt zelfs nog meer huiswerk dan ze zus en die zit in groep 6.
In Nederland dan hier is het iets anders de jongen zit hier in de 2de en het meisje in de 5de .
In de avond heb ik afgesproken met een nieuwe au-pair een Spaans meisje echt een super lief meisje.
Ik spreek er nu elke dag en doen veel samen.
Woensdag was het altijd sport vrije dag maar de jongen speelt Gealic het zou eerst op dinsdag zijn was ook erg verast toen hij achter ze zus binnen kwam lopen maar het was voor grote jongens hij heeft het op woensdag.
In de avond heb ik samen met het Finse meisje afscheid genomen van het Duist meisje.
Haar familie had haar verteld dat ze niet meer nodig was en heeft toen gezocht naar een andere familie en die had ze binnen 3 dagen.
Ze woont nu in Sligo is een uur hier vandaan.
Alleen hun zijn zonder organisatie en dan heb je dat je zomaar op straat komt te staan.
Ik ben woensdag toen met mijn auto naar zijn school gegaan er wordt heel veel sport en muziek lessen gegeven bij hun op school.
Ik heb hem opgehaald zijn naar huis gereden hebben huiswerk gemaakt en zijn daarna naar het centrum gegaan.
De kinderen hadden hun zakgeld gehad en er zit hier een 2 euro winkel met echt van alles uiteraard kochten de kinderen snoep van hun zakgeld.
Donderdag zijn we naar het zwembad gefietst om de oudste naar het zwembad te brengen.
De moeder ging het niet redden ze dacht dat het wel kon maar het is te gevaarlijk om te gaan fietsen met de jongste.
Hij steekt gewoon over zonder te kijken hij fietst door rode stoplichten hij stond naast mij te wachten en opeens stak hij zomaar over ik natuurlijk vet boos op hem.
Maar het is hier zo en zo gevaarlijk ze mogen hier heel hard rijden ze rijden hier 100 in de buiten de bebouwde kom en daar zit je snel.
Binnen de bebouwde kom mogen ze 60 er zijn geen fiets paden soms ook helemaal geen stoep.
We zijn uiteraard wezen fietsen op de stoep.
Ook dit hebben we overlegd met mijn host ouders en willen dat ik niet meer ga fietsen met ze dan maar lopen.
Ze willen eerst met hem gaan oefenen maar hier doet iedereen alles eigenlijk met de auto.
En dit komt eigenlijk omdat je heel hard rijdt en het is niet zo plat als in Nederland.
Je gaat berg op berg af scherpe bochten af en toe heb ik het gevoel dat ik in een achtbaan zit.
Zondag was de jongen jarig maar werd niet gevierd want de familie moest werken.
Hij viert zijn partijtje over 2 weken en dan gaat hij paintballen met ze vrienden super cool
Cool

Oma en een tante kwamen cadeau brengen hij is helemaal gek van dieren en nu hebben ze hem een houten boerderij gegeven.
Vrijdag is altijd de huiswerk vrij dag dan gaan we altijd wat leuks doen.
Alleen het was heel zielig het jongentje kwam helemaal verdrietige thuis.
Weten jullie nog dat de kinderen een auditie hadden de auditie was dus van school en ze hadden de uitslag gehad het meisje is door maar de jongen niet.
We zijn snel wat gaan eten en toen zei ik kom we gaan je boerderij in mekaar zetten.
Alleen het dak moet nog gemaakt worden maar daar heb je een kleine schroevendraaier voor nodig maar kon het niet vinden.
Duurde maar liefst 1 uur voordat in mekaar zat maar het staat en hij is er heel blij mee.
ja dat doe ze gewoon even heb ik ook wat te doen
Wink

Ik ben in de avond met een groep au-pairs uit eten geweest.
Maar was niet zo heel leuk maar wel lekker
Tongue Out

We waren met 6 meiden waarvan 4 meiden spaans waren en er werd alleen maar spaans gesproken niet leuk dus.
En toen zei een spaans meisje tegen mij goh wat ben je stil toen zei ik ja sorry ik spreek geen Spaans.
Het leek wel of Spaans de wereld taal is voor haar het gezicht leek wel of ik iets heel geks had gezegd uiteraard heeft ze niks meer gezegd tegen me.
Ik heb een hele tijd gesproken met een zweeds meisje die sprak ook geen Spaans gek hea
Wink

Maar ze is nu toch naar huis ze ging maandag naar huis.
Maar hier uit eten is zo goedkoop als je gaat eten in een pub je lach je rot.
Laughing

Vrijdag avond had ik een tosti met ui en tomaat en berg patat want alles wat je bestelt krijg je patat erbij.
Was maar 6 ,50 je krijgt standaard gratis water dus je betaald alleen maar voor je eten.
Uiteraard ben ik zaterdag avond ook uit eten geweest toen had ik biefstuk op stokbroodje en een berg patat 10 euro.
Zaterdag ben ik met 3 andere meiden 1 Finse 1 Spaan en 1 Frans naar de Cliffs of Moher geweest.
De vrouw bij de entree van de Cliffs vond het een hele mooi mix nationaliteit.
Mijn tomtom zei dat het 2 uur rijden was, alleen hier in Ireland is die een beetje van slag dus hebben we er bijna 3 uur overgedaan.
Maar wel ontzettend mooi natuur heel veel meren gezien bergen we zijn zelfs langs de chocolade berg gereden Mmm helaas geen tijd om te stoppen.
We kwamen om 1 uur aan bij de Cliffs of Moher en we gingen pas weg om half 6.
We dachten eerst nou we gaan eerst naar de Cliffs maken even foto’s en daarna gaan we terug naar Galway dat is 1,5 uur rijden en daar dan even shoppen ik was daar al geweest en vertelde dat het een super mooi stad was.
Maar even foto’s maken je kon er helemaal rond lopen hebben dat uiteraard ook gedaan en zelf een foto shoot gehouden.
Dus wij eerst netjes foto gemaakt liepen door en we zagen allemaal jongeren over een muurtje klimmen dan sta je op de Cliffs.
Stond ook groot op de muur niet over heen klimmen maar iedereen deed het en je kon zulke mooi foto’s maken.
Daarna zijn we naar binnen gegaan in de Cliffs of Moher voor wat te eten en daarna hebben we nog gekeken in het museum.
Daarna zijn we terug gereden naar Galway we wouden daar gaan dineren.
Heerlijk gegeten in Galway er waren nog heel veel muziekkanten we aten buiten dus hadden heerlijk live muziek.
Toen gingen we naar huis rijden en dat was echt vreselijk.
Hier in Ierland als je buiten de bebouwde kom rijdt is er geen straat verlichting.
Het was super donker en zag niks ik deed mijn grote licht aan dan heb je zo’n 5 meter zicht.
Als er anderen mensen je tegemoet komen rijden vinden ze het ook niet nodig om je grote licht uit te zetten.
Undecided

Je ziet niks en dan wordt je ook nog eens verblind het Franse meisje woont niet Castlebar maar dicht bij Ballina dat is nog eens half uur rijden van Castlebar uit eindelijk heb ik 2,5 uur gereden in het donker.
Ik was zo geconcentreerd dat ik mijn droom nog steeds iedereen veilig thuis moest brengen dus erg slecht geslapen dus.
Zondag zouden we met de meiden naar Ballinarobe gaan alleen had de host mom van het Finse meisje gezegd dat er niks te doen is ook had ze de foto’s van de Cliffs gezien en vond dat we heel gevaarlijk hadden gedaan.
Als er een beetje wind had gestaan hadden we waarschijnlijk beneden gelegen gelukkig was het mooi weer.
Smile

Toen zei ik weet we kunnen doen toen ik het Frans meisje op ging halen kwam ik langs een super mooi groot meer.
Dus wij de supermarkt naar binnen kochten wat te drinken en eten en zijn toen gaan picknicken.
Het Spaans meisje ging ook mee dus die hebben we eerst opgehaald.
Toen we aan het meer zaten hebben we plannen gemaakt voor het volgende weekend, ook hebben we gesproken over wat we nou willen na Ierland.
we waren het allemaal eens dat als je de kans hebt om te gaan reizen na school of tussen school door zeker doen je leert er zoveel van je zelf en je hebt genoeg tijd om na te denken wat je nou eigenlijk wilt.
Volgend weekend gaan we weer naar Galway we huren een hostel en gaan daar stappen en zondag gaan we paardrijden helemaal weer zin in
Laughing

Ook vinden ze het niet leuk dat ik straks weg ben van hier en dat wil ik zelf ook niet maar we houden contact zij komen naar mij en ik naar hun ook spreken we in het midden af.
Toen we weg gingen vroegen we aan een ouder echtpaar of ze foto wouden maken van ons.
We hebben heel lang gepraat met het echt paar en heeft even verteld wat we zeker nog moeten zien nog een hoop te doen dus.
Smile

Gister heb ik helaas mijn auto terug moet brengen was een zwaar afscheid nu moet ik weer gaan lopen of fietsen wel weer goed voor de lijn
Wink

Toen ik in de garage was moest ik even wachten maar ze hebben dan een kamer waar je kan zitten boek lezen tv kijken kopje koffie of thee erbij.
Hij kwam naar mij toe en zij jij was de gene die de auto terug kwam brengen ja zei ik geef maar je sleutels en dan kan je gaan hij liep alweer weg.
Ik zei meneer maar ik heb de auto 2 dagen langer gehuurd ik moet daar nog voor betalen.
Toen liepen we naar de kassa en toen draaide hij zich om en zei het is goed zo fijne dag nog.
Ik was zo verast dat ik zei oké dag meneer en ben toen gaan shoppen helaas niks gekocht.
Wel gekeken voor een Halloween kostuum het is pas over een maand maar iedereen is er al helemaal mee bezig.
Dit was het denk wel weer tot over een week als ik wat weet over een nieuw familie ik laat het jullie weten. Fijne kermis week en tot snel
Xxxx San

Reacties

Reacties

ria

Leuk verhaal weer sandy .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!