sandyalsaupair.reismee.nl

Waar zal ik eens beginnen......

Hallo lieve lezers

Waar zal ik eens beginnen.
Ik begin met het goede nieuws.
Ik heb een nieuwe familie en ga daar zaterdag al heen.

Laughing

Ik zal eens bij het begin beginnen
Smile

Ik was natuurlijk naar de organisatie geweest om te vragen voor een ander gezin.
Dat is nu bijna 3 weken geleden.
2 weken geleden stuur de organisatie mij een mail dat ze een gezin hadden gevonden voor mij.
Ik natuurlijk super blij meteen even gekeken op hun profiel.
De familie woont Wexford 2 uur van Dublin vandaan.
Ik zit nu links boven in Ierland en ik ga naar rechts onder in van Castlebar naar Wexford is het vier uur.
Maar ik ga zaterdag met het openbaar vervoer naar Wexford ik vertrek om half 8 en ik kom aan in Wexford om 10 over 4.
Het duurt zolang omdat ik met wacht tijden zit ik moet 2 uur wachten in Dublin.
Frown

Ik zie opzich ook wel erg op tegen de reis met 2 koffers en grote tas.
Innocent

Het gezin bestaat uit een moeder en vader en 4 kinderen.
jongen 5 meisje 4 meisje 2 bijna 3 jongen 1 bijna 2.
Ze wonen in een groot vrijstaand huis midden op het platteland.
Ik heb mijn eigen slaapkamer, woonkamer en badkamer.
Ook heb ik een eigen auto ik moet de kinderen brengen en uit school halen.
Ik heb vorige week dinsdag geskypt met de moeder.
Het gesprek duurde maar 15 minuten ze hadden mijn brief gelezen de foto’s gezien en ze wouden mij hebben.
Laughing

Ik heb mijn vragen gesteld zei ook aan mij en toen zei ze wil je komen werken in mijn gezin.
Natuurlijk wou ik dat wel dit is een warm gezin het gezin waar naar ik op zoek ben.
Laughing

Vrijdag heb ik geskypt met de kinderen erbij.
Dat ging niet zo makkelijk de jongste drukte op allerlei knopjes deed de laptop dicht en ging over de laptop heen kruipen.
Ik heb wel gesproken met de oudste 2 kinderen ze gaan mij leren ballet en harling.
Smile

Toen heeft ze de kinderen in de woonkamer gezet en hebben we nog even samen gesproken.
En zaterdag ochtend is het dan eindelijk zover ik ga naar mijn nieuwe gezin.
Ik heb dit pas gister gehoord omdat ik moest wachten tot er hier een au-pair is en die heeft eindelijk laten weten wanneer ze komt.
Vorige week woensdag had het gezin met de nieuwe au-pair geskypt ik was samen met een vriendin in een pub hebben heel de avond geduimd
Smile

dus geen vakantie meer voor mij maar keihard werken.
Ik vind het heel jammer dat ik hier nu weg ga omdat ik nu vriendinnen hier heb.
We zijn er allemaal een beetje verdrietige maar ik ga niet naar huis ik ga naar andere deel in Ierland.
Cry

We kunnen nog vaak genoeg afspreken dat ze naar mij komen of ik naar hun of we ontmoeten ergens in Ierland.
Laughing

Vrijdag heb ik een afscheid etentje met mijn vriendinnetjes hier dat heeft het Italiaans meisje geregeld.
Smile

Het is ook de dag dat de nieuwe au-pair zal aankomen maar die komt pas om 5 uur aan in Galway dus die zal pas om 6 of misschien 7 uur hier zijn.
Dan zit ik al lekker met mijn vriendinnetjes te eten in de pub.
Laughing

De week was gewoon normaal niet echt gek dingen mee gemaakt eigenlijk.
De tante van de kinderen kwam langs op woensdag en gaf een cadeau aan T.
Waar ik niet zo blij mee ben hij heeft een pistool gekregen met pijltjes en pijlboog dus ik ben mijn leven niet zeker hier
Wink

Elke ochtend als we wachten op de schoolbus wordt er op mij geschoten
Frown

Zaterdag heb ik eerst geholpen met een kinderpartijtje voor maar liefst 20 kinderen.
Een au-pair hier heeft al een zoontje en die was vrijdag jarig.
We gingen woensdag boodschappen doen en vertelde over het partijtje ik zei dat ik wel wilde helpen.
Vrijdag ochtend ben ik hier naar de huisarts geweest om bloed te geven.
Ik had beloofd aan mijn arts in Nederland dat ik mijn bloed zou laten testen.
Had ik dat gedaan bij de huisarts zegt die dan moet je nu je bloed naar het ziekenhuis brengen.
Daar ging ik hoor op mijn fiets met mijn eigen bloed in mijn tas op weg naar het ziekenhuis was een hele rare ervaring.
Ook kwam de Itliaanse au-pair naar mij toe en hebben we allemaal spelletjes bedacht.
We hebben snoephappen gedaan aardappelrace we gaven de kinderen een reken raadsel en als laatste hadden we cluedo zelf gemaakt er was een dier die had de tomaten opgegeten.
Door kleine spelletjes kwamen ze achter welke dier, welk dagdeel en dan hoe die het had gebruikt voor het koken.
Bij elke spel konden ze een ingrediënt winnen voor de pizza.
Helaas ging het halverwege regenen en zijn we naar binnen gegaan en hebben de film Frozen gekeken.
Ik ging met een andere au-pair om drie uur weg omdat we naar Galway zouden gaan om te stappen.
We gingen met de bus omdat een auto huren voor 2 dagen 100 euro kost en dat was teveel.
We konden namelijk niet slapen in een hostel want daar moet je minimaal 2 nachten blijven.
We hadden toen een B&B gehuurd voor 140 euro helaas zat er geen ontbijt bij als we die wilden konden we die voor 6 euro krijgen maar dat hebben we niet gedaan.
We waren misschien ook wel een beetje blond we hadden de plan al een week hadden de taak verdeeld ik was voor de auto het Spaans meisje voor het paardrijden en Finse meisje voor de hostel.
Alleen op vrijdag moesten we nog alles regelen was een beetje stressvol.
Volgende keer beter en eerder regelen zoiets
Wink

Want de host familie van het Spaans meisje waren voor een weekend naar Dublin met 5 personen voor 120 euro met ontbijt.
We hebben ook niet paardgereden was ook te duur we zouden dan naar de Achills eilanden gaan en op Sandy Beach paard gaan rijden maar het was te duur voor 1 uur was je 40 euro kwijt.
Ik had het weekend uitgerekend en zouden dan met alles bijna 200 euro kwijt zijn.
Dat is gewoon te duur voor meiden die werken als au-pair.
Het stappen is heel anders dan in Nederland in Galway heb je een lang straat met allemaal pubs en discotheken.
De meeste mensen staan op straat te praten en te dansen geen ruzie alleen maar gezelligheid.
Zaterdag avond heb ik onder de sterrenhemel gedanst ook mag je gewoon alcohol op straat hebben.
Hier in Ierland kennen veel mensen Nederland of Holland niet maar zeg ik Amsterdam.
zeggen de jongens aaah heb je wiet nee dat heb ik niet ook zie jeveel oudere mensen op zaterdag avond.
De eerst discotheek dat ik binnen liep had ik sjans met een man van rond de 40 ben snel door gelopen.
Zondag zijn we de stad in geweest voor het shoppen niet lang want we waren heel moe omdat we maar 3 uur hadden geslapen.
Maandag had ik het heel druk omdat de oudste behoorlijk ziek was en flinke buikgriep dus heb veel gewassen en schoongemaakt, maar dat hoort er ook bij
Wink

Vandaag gaat het al wat beter gelukkig we gaan zo meteen even wandeling maken is goed voor der even frisse lucht zei der moeder.
Dit was het wel niet zo lang maar dat komt omdat wat ik hier nu allemaal mee maak gewoon normaal is geworden voor mij.

Dikke kus en knuffel van een vrolijk kan niet wachten meisje Xxx

Reacties

Reacties

ria

Wat een leuk stukje weer sandy .

Petra

je maakt genoeg mee San ! Leuk hoor !

Marleen

Hoi Sandy weer zo'n leuke blog.
wat doe je het goed, je gezinnetje maar ook tijd om Ierland te ontdekken. Veel plezier en geluk bij je nieuwe gezinnetje.
Xx Marleen

lies

Leuk om te lezen...wat heb je het fijn met de andere aupairs Gaaf... lekker verder genieten.Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!