sandyalsaupair.reismee.nl

Mijn eerste week in mijn nieuw familie

Hallo daar ben ik weer.

Precies vandaag zit in ik een week in mijn nieuwe familie.

Laughing

De familie is ontzettend lief en heb het erg naar mijn zin.
Vorige week zaterdag ging ik om half 8 met de trein mee om naar mijn nieuwe gezin te gaan.
Daar stond ik op het perron te wachten op mijn nieuw avontuur.
Toen de trein aan kwam rijden was het tijd om in te stappen daar ging ik dan met 2 koffers.
Ik moest mijn koffers boven in de bagage rek stoppen ik keek eens en dacht dat gaat nooit lukken met mijn grote zware paarse koffer.
Maar waar ga ik hem dan laten in het gang pad kan niet en bij mij stoelen ook niet omdat daar een tafel zit.
Dus ik koos een vier persoon plek en deed mijn koffers op de stoelen en ging zitten op de ander stoel.
Ik was om half 10 in Dublin daar moest ik een tram pakken naar een ander station.
De tram ging om kwart voor 10 ik vond de plek waar ik moest zijn en zag op het bord dat ik nog 18 minuten moest wachten.
Dus ik dacht mooi tijd voor koffie aangezien ik de nacht niet veel sliep en moe was.
Ik ging naar de koffie winkel en kocht een koffie toen de vrouw mij de koffie gaf dacht ik oh stomme Sandy hoe ga ik koffie meenemen en 2 koffers.
Ik heb het geprobeerd maar het werkte niet na dat ik onder de koffie zat en de koffers heb ik mijn koffie maar weg gegooid.
Innocent

Toen kwam mijn tram eraan en ging ik naar binnen er was een lieve vrouw die mij hielp omdat het heel druk was in de tram had ik een fiets in mijn kont zitten
Undecided

Toen was ik om kwart voor 11 op het andere station toen moest ik wachten tot half 2 op mijn volgen de trein.
Ik dacht ik ga eerst naar de wc ik ging maar zag al meteen dat mijn koffers nooit gingen pas in mijn hokje.
Ik ging op zoek naar de invalide toilet vond het de sleutel moest je halen bij de informatie balie.
Ik gezegd tegen de man dat ik naar de wc moest en dat ik graag de sleutel wou van het invalide toilet.
Laughing

Het was niet mogelijk omdat ik niet invalide was.
Surprised

Ik dacht man stik toch ik liep weg en liep naar de invalide toilet ik had geluk omdat de invalide toilet open was en ik gelukkige naar het toilet kon.
Laughing

Ik had een e-reader en heb daar Nederlandse boeken op gezet dus heb een restaurant op gezocht en heerlijk mijn koffie gedronken en gelezen later heb ik er ook geluncht.
Om kwart over 1 ben ik naar perron 5 gelopen en mijn trein naar Wexford genomen.
Om tien over 4 kwam ik aan op Wexford daar stond mijn host mom mij al op te wachten.
Toen we bij de auto kwam waren de kinderen erg verlegen.
Toen we thuis kwamen brachten we mijn koffers naar de kamer en hebben we met ze drie een kop thee gedronken.
Smile

De jongste meisje kwam kijken en de moeder vertelde dat ik een vriendin nodig had en of zei mijn vriendin wilde worden het was een onzeker knik.
Laughing

Toen ze even later haar knuffel liet zien zei ik dat ik ook een knuffel heb of ze die ook wou zien ze kwam met mee en heb mij daarna niet meer losgelaten.
Innocent

Zondag ben ik met mijn host mom en de jongste 2 kinderen naar het stadje Wexford geweest om heerlijk te shoppen daar zijn we vrouwen voor
Wink

verder rest niet veel gedaan en relax zondag.
Maandag was mijn hostmom vrij en hebben we samen gewerkt.
We hebben veel gekletst en zitten op 1 lijn met de opvoeding van de kinderen.
In de middag ging ze een uurtje naar de stad en was mijn beurt om te zorgen voor de kinderen.
Ze wou weten hoe de kinderen op mij reageerde en ik dacht makkie een uurtje vier kinderen.
Innocent

We gingen buiten spelen maar omdat het zondag nacht heel hard had geregend.
Ik was even bezig in de keuken ik keek naar buiten en zag de kinderen springen in het gras die was natuurlijk nat en de kinderen zaten helemaal onder de modder.
Toen ik zei dat het geen spelletje was en dat ze wat anders moesten doen luisterde ze verassend niet.
Tongue Out

Uit machteloosheid zei ik tegen ze kom we gaan knutselen ja en als ik zoiets zeg dan ben ik erg wanhopig.
Alleen er was geen knutsel spullen de kinderen hadden het kwijt gemaakt.
Ik gaf de kinderen en grijs potlood en de oudste een pen zodat ze konden tekenen de kinderen waren braaf bezig toen de moeder thuis kwam.
Toen ik het vertelde tegen haar moest ze erg lachen als zoiets nog eens gebeurd dat het makkelijker is om de tv aan te zetten.
Ze had ook nieuwe kleurpotloden gekocht voor mij en we gaan een knutsel doos maken die ik bewaar zodat we niks kwijt raken.
Mijn dag begint om half 8 ik geef de kinderen ontbijt.
Wanneer de kinderen hun ontbijt eten maak ik de lunch voor de oudste 2 ik maak de bedden op boven.
Dan kleden de kinderen zich aan doen we de haren was je gezicht en poets je tanden.
Dan kunnen ze weer tv kijken ik vertrek om 9 uur naar school.
ik kom aan bij school ik ga naar de strook zet de kinderen af wanneer ik de eerste ben stap ik uit laat de kinderen uit stappen en rij weer weg.
Ik ga met de jongste 2 naar huis daar gaan we bubble guppies kijken en toast eten.
Wanneer de kinderen tv kijken doe ik de was en zuig de beneden verdieping.
Dan is het tijd om te spelen met de kinderen als het 12 uur is breng ik de jongste naar bed en gaat de andere tv kijken hoop dat ze ook in slaap valt ik hoef niet te slapen want ik ben groot maar ondertussen wel moe zijn.
Om tien over half 2 ga ik naar school dit keer parkeer ik wel de auto en haal de kinderen uit school.
Dan gaan we naar huis en maak ik lunch spaghetti met toast of soep met brood of zoiets.
daarna gaan we spelen soms ga ik naar het park met ze als het mooi weer is of spelen in de tuin ze hebben een grote tuin met hun eigen speeltuin.
Om 6 uur gaan we eten en daarna ben ik vrij.
Zo ziet mijn dag er uit maar met vier kinderen kan het soms heel anders lopen
Wink
Laughing

Dinsdag was mijn eerste dag alleen.
Cool

Ik bracht eerst de oudste 2 naar school daarna de jongst meisje zei gaat op dinsdag en donderdag ochtend naar een peuter speelzaal.
En had ik alleen de jongste jongen nadat we toast hadden gegeten en ik snel even gezogen heb.
Stopte ik mijn jongste jongen in de auto en ben naar het stad Wexford gereden naar het vvv voor meer informatie over Wexford en omgeving.
Nadat ik daar was geweest liep ik de stad nog even in der was 1,50 winkel en wou daar even kijken.
Ik kocht daar snoepjes en shampoo.
Natuurlijk wou de jongste de snoepjes vast houden toen ik had betaald.
Maakt ik de zak snoep open en gaf 2 aan de jongste die werd boos helemaal huilen en gooide de snopejes weg.
Toen dacht ik even na en dacht ik zondag waren we er ook en kocht mijn hostmom een zak snoep met kleine zakjes snoep erin .
Hij wil de zak en de snoepjes ik gaf hem de zak toen we beide auto waren pakte ik het af.
Het was even brullen maar ik had een ander probleem hoe krijg ik de buggy ingeklapt.
Na 10 minuten alles geprobeerd te hebben en het nog niet was gelukt vroeg ik het aan een andere vrouw met buggy zei wou mij helpen maar wist het ook niet.
Toen heb ik de buggy maar zo in de auto gedaan ik heb de jongste in de kofferbak gezet daar zijn ook nog 2 stoelen.
En naar huis gereden toen ik het vertelde aan de ouders moesten ze erg lachen en hebben laten zien hoe de buggy werkt.
Toen de oudste 2 terug waren uit school ben ik naar het park geweest het is nu nog mooi weer en daar moeten we van genieten
Laughing

In de avond ben ik naar de plaatselijke Engels les geweest.
Het begon om 7 uur maar mijn hostmom kwam wat later van der werk en aten we wat later.
Mijn hostdad bracht mij naar Engels les ik volgde hem met mijn eigen auto zodat ik terug alleen kon.
Een conciërge bracht mij waar ik moest zijn daar was een man en die vroeg of ik beginner was en ik zei ja.
Hij bracht mij naar een tafel waar ik mij moest voorstellen en wat ik in Ierland doe.
Toen ik dat verteld had bracht een man een ander meisje naar mijn tafel de vrouw zei tegen de man dit meisje is geen beginner.
Ik ging met de man mee die geeft ook les we stelde ons eerst voor en daarna spraken we over het weer ik keek op de klok is het al bijna 9 uur en dacht wat doe ik hier.
Opeens zei de man koffie tijd en gingen we koffie en thee drinken toen we terug kwamen spraken we over sport.
Na de les vertelde hij dat hij was verast met 13 mensen en dat die voor volgende week en les voorbereid voor groter groep ik ben benieuwd.
De les is ook helemaal niet duur maar 2 euro je kan er een boek kopen voor 5 euro ik heb het boek gekocht.
woensdag is het dag dat het oudste meisje naar musical school gaat we gaan dan eerst naar de ooms van de moeder.
Daar laat ik drie kinderen en breng het meisje naar musical school daarna ga ik terug en drink een kopje thee met biscuit met boter ja je leest het goed met boter eerst dacht ik vies maar het is super lekker.
Na een kopje thee ga ik terug naar school en haal haar op.
Alleen afgelopen woensdag was even anders en tante was er en die nam de jongste meisje mee naar een verjaardag.
De tante vroeg of ik mee wou dat wou ik wel we gingen naar een buurvrouw van de tante ze werd 98.
Toen we voor haar happy birthday gingen zingen ging zei dansen ze is nog erg fit.
Donderdag was mijn vrij dag de ene week ben ik vrij op donderdag en zondag en de andere week op zaterdag en zondag.
Donderdag ben ik naar het stadje Wexford gegaan en daar wat rond gelopen.
Daarna ben ik langs gegaan bij de tante want ik was mijn thee zakjes vergeten ik had daar woensdag thee gedronken en ze had heerlijk thee.
Toen ik kwam was ze bezig met lasagne maken en moest ik mee eten en kopje thee drinken haar broer was er ook ze komt uit een gezin van 15 kinderen.
Haar broer vroeg mij waar ik zo goed Engels heb leren spreken ik vertelde van mijn prive Engels les.
Maar dat mijn schrijven niet goed was zijn vrouw is lerares aan de universiteit maar ze heeft nu heel druk maar misschien collega’s kunnen mij les geven.
Daarna ben ik naar huis gegaan om kerst kalenders te maken omdat mijn oudste zei na halloween is het kerst.
Helaas was dat niet waar en moeten we nog 74 nachtjes slapen.
Vrijdag ben ik in de morgen naar de ooms gegaan want de jongst meisje was haar roze potlood vergeten en alles wat roze is erg belangrijk.
Ik heb daar een kopje thee gedronken en biscuit met boter we hebben gespeeld op de ipad met een pratende kat , hond, vogel en kerstman en doen allemaal gekke dingen.
Daarna zijn we naar huis gegaan de kinderen sliepen in de auto dat was mooi dan had ik tijd genoeg om een hotel te boeken want mijn broertje komt over 2 weken voor een paar dagen naar Ierland en het weekend gaan we naar Dublin voor een voetbal wedstrijd stappen en de stad ontdekken ik kan niet wachten.
En vandaag heb ik gewerkt in de ochtend zijn we naar een grote indoor speeltuin geweest.
We waren er vroeg en hebben heerlijk gespeeld we zijn toen naar huis gegaan voor een middagje slaapje voor de jongste en daarna hebben we geluncht spaghetti met toast.
De kinderen hadden nog zat energie over dus ben ik in de middag naar het park geweest toen we thuis kwamen hebben we een film gekeken gegeten en naar bed.
Dit was mijn week tot volgende week
XxxX Van een gelukkige Ierse meid

Reacties

Reacties

daan

Leuk San!

Ankie

lijkt mij een leuk gezin,en leuk om weer te knutselen dat is jou wel toevertrouwd.
Veel plezier

ria

Wat een leuk verhaal weer sandy .

Kathy en Jirky

Amaai Sandy...je hebt daar wel je bezigheid lees ik ;-)
Ik ben heel blij voor jou dat alles goed gaat bij je nieuwe gezin. Geniet van de mooie tijd en ook van het land natuurlijk en de mensen die je daar leert kennen want de tijd vliegt voorbij!
Heel veel groetjes van Kathy en Jirky xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!