sandyalsaupair.reismee.nl

Week 2 in mijn nieuw familie

Hallo allemaal,


Hier ben ik weer met een nieuwe blog de week is omgevlogen.
We gaan weer terug naar zondag 12 Oktober.
Die dag was mijn vrij dag dus eerst even uitslapen.
Mijn favoriet ding daarna ben ik gaan aankleden en hadden we een kingsize breakfast.

Laughing

dat hebben we elke zondag en dat maakt mijn hostdad altijd.
Mijn kingsize breakfast bestaat uit een aardappel wafel, verse eieren van onze kippen, spek en heerlijke saucijzen en tomaten heerlijk met een kopje thee.
Onze huisdieren zijn 4 kippen en pauw wat los rond loopt.
Daarna ben ik naar het stadje Wexford gegaan
. Heb daar heerlijk rondgelopen en foto’s gemaakt.
Het was die dag koud dus ik ging een boeken winkel binnen bestelde een heerlijke warme chocomel met marshmallows.
Tongue Out

Ik had mijn e reader mee genomen en heb heerlijk gelezen want het was mooi weer en misschien kon ik ergens buiten even gaan lezen maar het was te koud.
Daarna ben ik naar huis gegaan ik zat net heerlijk op de bank met een kop thee en mijn favoriet kinderfilm te kijken 101 dalmatiërs.
Smile

Toen mijn host vader belde om te vragen of ik al avond had gegeten nee zei ik toen zei hij over 5 minuten kom ik je ophalen we gaan uit eten.
Dus ik snel de film uit gezet en naar mijn kamer gerend kleding kast open ik moet mijn verkleden.
Ik kon helaas niet kiezen
Innocent
dus ik dacht laat maar schoenen aan en daar was mijn host vader al.
We gingen naar een hotel en daar hebben we gegeten de kinderen hebben zich voorbeeldige gedragen in het restaurant.
Helaas ben ik die dag een chunk verloren van mijn Noosa armbanden heb hem helaas ook niet meer gevonden.
Cry

Maandag heb ik gewoon gewerkt en in de avond ben ik naar de sportschool gegaan hopen dat daar meiden of jongens waren van mijn leeftijd zodat ik vrienden kan maken maar helaas ik heb wel gewerkt aan mijn lichaam.
Cool

Dinsdag was een chaotisch dag want mijn hostmom was haar auto sleutels kwijt.
Wij hebben het hele huis door zocht maar niks kunnen vinden.
Mijn hostdad kwam zelfs terug van ze werk omdat hij voor het laats had gereden in de auto Maar ook hij kon niks vinden.
Mijn hostmom had een afspraak bij de dokter dus ik bracht haar en ging daarna met de jongste de stad in.
Winkel met kleine kinderen is geen succes en was blij dat de moeder belde om te zeggen dat ze klaar was.
Embarassed

Toen de kinderen uit school kwamen hebben we gevraagd aan hun of zij wisten waar de sleutel was.
Toen zei de oudste jongen dat hij hem had verstopt maar was vergeten waar die hem had gelaten.
Wij hem uithoren en opeens loopt die vader weg en komt terug met de sleutel.
Wij blij want als je een nieuw sleutel liet maken kosten dat 300 euro. 200 euro voor de sleutel en 100 euro voor het programmeren.
Dus we moesten hem wel vinden en gelukkige deden we dat.
In de avond ging ik naar Engels les maar ik wist niet meer de weg er naar toe.
Innocent

Mijn hostdad heeft het uitgelegd aan mij en zelfs getekend op de plattegrond.
ik ging op tijd weg zodat ik niet te laat zou komen maar helaas gebeurde dat wel.
Innocent

Want ik kon het niet vinden en ik bleef maar rondjes rijden en ik dacht oké ik ga naar huis dan maar geen Engels les.
Maar ik dacht niet opgeven ik rij nu pas 10 minuten rond als ik het over 5 minuten nog niet heb gevonden dan ga ik naar huis.
Opeens reed ik zo tegen aan vraag me niet hoe ik het heb gevonden maar ik vond het.
Laughing

Toen ik terug kwam vroeg mijn hostdad of ik het gevonden had en ik zei ja maar vraag me niet hoe.
Innocent

Woensdag was een normale dag dit keer bracht ik alleen E naar musical school en het ging allemaal goed.
Daarna heb ik een kopje thee en een biscuit met boter gegeten bij de ooms en daarna ben ik E weer op gaan halen.
Donderdag gingen we in de middag naar Ballet ik ging al op tijd weg want ik wist niet waar het was.
Mijn hostmom had het uitgelegd en ik deed wat ze zei en ik kwam uit bij een garage.
Embarassed

Dus ik weer rond gereden en ik kon het echt niet vinden en we waren dicht bij mijn hostmom haar werk.
Dus ben ik naar haar gegaan om te vragen of ze het opnieuw kon uitleggen ze zei wacht even ik laat het je zien.
Smile

Ze ging mee en liet me zien waar het was ik was goed het was bij de garage maar je moest naar achter rijden.
Helaas was ze 10 minuten te laat maar de volgende keer als ik haar moet brengen weet ik waar ik moet zijn.
Laughing

Toen we thuis kwamen was er dan eindelijk dat pakketje vanuit Nederland waar we zo lang op hebben gewacht.
Laughing

Dat was ook nog een verhaal woensdag kwam de postbode aan de deur hij had een brief voor Sandy Laman maar op het adres woont de familie C en niet Sandy Laman.
Dus hij vroeg aan mij of ik Sandy Laman was ja dat ben ik nou dan heb ik een brief voor je dankjewel Helaas was de brief gescheurd en miste ik stukken van mijn brief bedankt postkantoor Ierland.
Cry

En er is ook een pakketje voor je dus ik zei ja wou hem al bijna zoenen
Wink
Maar helaas hij had het pakketje niet voor mij hij zei vertelde waar die was maar hij praten te snel.
Dus ik zei tegen hem kunt wat langzamer praten want ik begrijp u niet.
Hij heeft een poging gedaan om het uit te leggen en ik dacht dat ik het wel zo’n beetje begreep.
Maar gelukkig heeft hij ook mijn hostdad gebeld en uitgelegd.
Hij zei ja hij heeft mij gebeld en jou pakketje was met een ander post bedrijf en die hadden dinsdag jou pakketje maar ze hebben hem niet gebracht omdat de familie C op het adres woont en niet Sandy Laman. Ze zijn gewoon door gereden die stelletje …… maar goed hij werd donderdag gebracht.
Hij komt altijd thuis lunch in de middag dus ik vertelde aan hem dat de postbode was geweest en wat had verteld over het pakketje.
Dat hij ging uitzoeken waar die was en dat die over een uur ging terug bellen helaas hebben ze dat niet gedaan.
En heeft mijn hostdad donderdag gebeld en hij vertelde aan mij dat kwam maar wij moesten weg dus hij had verteld aan de koerier waar die het pakketje moest laten.
De kinderen zijn erg blij met hun cadeaus ik heb ze bellenblaas en kleurboek gegeven.
Er werd al meteen bellen geblazen binnen maar de kleintjes hielden uiteraard hun dingentje schuin en viel alles op de grond dus was de vloer alweer gedweild
Wink
Want op donderdag ochtend komt er een schoonmaker en maakt heel het huis schoon.
Maar als de kinderen die middag thuis komen dan denk je nou de schoonmaker mag wel weer komen.
Embarassed

Het is eigenlijk niet echt schoon te houden met 4 kleine kinderen.
Ook vinden de kinderen de stroopwafels erg lekker dus mensen die op bezoek komen.
Jullie zijn niet welkom als jullie niet een pakje stroopwafels mee nemen.
Laughing

Ook had mijn lieve moeder er een zak gewoon pepernoten en mijn lievelings chocolade pepernoten ingedaan.
Vrijdag heb ik de hele dag gewassen omdat we dachten dat de wasmachine stuk was donderdag.
Maar als je de deur van de wasmachine ook niet goed sluit dan doet die het ook niet
Innocent
tussen de wassen door heb ik met de jongste meisje de Frozen film gekeken.
Met natuurlijk chocolade pepernoten en zei vond ze ook erg lekker.
Tongue Out

Ze zat helemaal onder het chocola ze was mijn grote chocolade monster.
Frozen is erg in bij ons en het liedje let it go wordt heel de dag gezongen ken hem al bijna uit mijn hoofd
Wink

Mijn oudste meisje gaat de musical Frozen spelen met kerst dus we zijn al druk aan het oefenen.
Vrijdag middag uit school kwam er een vriendinnetje spelen.
De 2 meiden zijn al vriendinnen van af de peuterspeelzaal.
Het was erg schattig hoe ze samen speelde ik zat er heerlijk met mijn kopje thee en luisterde naar hun fantasie.
Smile

Ze speelde het tv programma van Sheriff Callie.
Mijn host ouders hadden bedacht onder het eten maken wij kunnen wel samen uit eten dus vroegen ze aan mij of ik kon oppassen dat kon ik wel.
Maar ze zijn niet gegaan want hun oudste zoon werd niet lekker.
Hij kwam al huilend naar mij toe toen ik bezig was met de was dat hij het zo koud had en dat die graag in bad wilde.
Ik zei dat gaat niet ik kan jou niet in bad zetten terwijl jou broertje en zusjes beneden zijn je moet wachten op je ouders.
Dus ik heb hem helemaal ingerold in dekens en warm gehouden tot dat zijn moeder kwam die deed hem heerlijk zijn warme pyjama aan en heeft hem lekker naar bed gedaan.
Ik vroeg aan mijn hostmom of het goed was dat ik terug ging naar de waskamer om de was te doen.
Ze zei relax San je hebt nu weekend komt maandag wel weer oké dus ik heb heerlijk met de kinderen een film gekeken.
Laughing

In de avond heb heerlijk geskypt met mijn lieve vriendinnetje Laura moet natuurlijk wel op de hoogte gehouden worden wat er allemaal gebeurd in Nederland.
Embarassed

En vandaag heb ik als eerst weer heerlijk uitgeslapen want ik was vrij.
Toen ik uit bed kwam ben ik gaan douche en heerlijk mijn cornflakes ontbijt genomen.
Helaas kwamen er 2 kleine draken aan die graag mee wilde eten dus ik heb netjes mijn ontbijt gedeeld.
Undecided

Ik was in de keuken en vertelde aan mijn hostdad dat ik nog meer cornflakes ging pakken en het ging opeten in de keuken.
Omdat er 2 kleine draken waren die lekker met mijn ontbijt mee aten.
Hij zei ik ga nu een kingsize breakfast maken omdat we morgen de dorps ontbijt hebben.
Oké ik wacht wel even dus ik had heerlijk mijn kingsize breakfast
Laughing

Daarna moesten we de kinderen aan gaan kleden is bij mij altijd een groot probleem doe er wel een half uur over als het niet langer is.
Maar mijn hostdad heb mij geleerd hoe ik ze snel kan laten aan kleden.
maak er een wedstrijd van toen de oudste zijn kleren aan had en zei gewonnen zei zijn vader nee hoor je mist je schoenen en je jas.
Toen die aan had en zei klaar nee hoor je moet je gezicht nog wassen haar doen en tanden poetsen toen die daar klaar mee was zei ze vader nee hoor je hebt nog steeds niet gewonnen
je moet ook nog als eerst je gordel om hebben in de auto.
Uiteindelijk heeft toch de oudste gewonnen maar het was een nek aan nek race.
Dit duurde allemaal nog geen 15 minuten weer wat geleerd voor school dagen
Laughing

Daarna zijn we op weg gegaan naar de pompoen kinderboerderij.
Toen we daar binnen kwamen hebben de kinderen eerst even gespeeld met de tractoren.
Ik ging met de kinderen in een doolhof maar helaas was ik te groot en te breedte voor de doolhof.
Innocent

Het doolhof was gemaakt van bollen kisten en waren hele dun door gangen.
Daarna gingen we met een tractor naar de pompoenen velden.
Eerst reden we door appel velden en later allemaal pompoenen.
We mochten er 2 uitzoeken en we hadden besproken in de auto dat het 2 grote moesten zijn voor bij de voordeur.
Maar toen we daar kwamen was de actie 2 kopen 1 gratis we hebben nu 2 grote en 1 kleine. De jongste jongen probeerde telkens een pompoen op te tillen maar dat lukte niet en hij zei telkens to heavy zo schattig
Smile

Hij heeft er een samen met ze vader opgetild maar het was wel heavy vertelde hij.
Daarna zijn we terug gegaan naar de speelplaats en hebben de kinderen gespeeld en wij lekker een kopje koffie gedronken.
Daarna zijn we naar huis gegaan naja huis we gingen naar een winkel die allemaal Halloween spullen verkopen.
Want we hadden decoratie nodig voor ons huis de hele winkel was om getoverd naar Halloween was een spannende winkel.
Daarna zijn we toch echt naar huis gegaan en heb ik de foto’s op facebook gezet en begonnen met mijn blog.
Toen kwam mijn hostmom mij halen omdat het avond eten klaar was daarna heb ik nog even gespeeld met de kinderen.
Ik was hun klant in de kapsalon ze hebben eerst mijn haar geborsteld en daarna allemaal speldjes in gedaan zag er niet uit.
Kiss

En nu weer verder aan mijn blog zoals ik jullie al vertelde morgen gaan we ontbijten met het hele dorp om 10 uur.
Dus helaas voor mij niet uitslapen ik hoef niet mee maar ik wil mee nieuw mensen ontmoeten
Laughing
Misschien vrienden maken dan ben ik niet meer vriendloos.
En daarna ga ik met wat Spaanse au-pairs shoppen in Wexford.
Hun gaan ook naar Engels les en toen we pauze hadden ben ik bij hun aan tafel gaan zitten. Een meisje vroeg hoe mijn weekend was en ik vertelde goed hoor maar ik heb hier nog geen vrienden dus ik ben niet uit geweest.
Ze zei hier heb je mijn Spaanse nummer mijn Ierse nummer en facebook en we gaan zondag naar Wexford om te shoppen kom ook gezellig
. Dus morgen ga ik al vrienden maken zo blij dan ben ik niet meer vriendeloos
Laughing

Ik spreek jullie volgende week weer wel een laat blog want mijn broertje komt eindelijk dinsdag en het weekend ben ik Dublin onveilig aan het maken samen met mijn lieve broertje.
Laughing
Cool
Innocent

Dikke kus uit Ierland XXXXX

Reacties

Reacties

ria

Goed gedaan sandy leuke dingen weer gedaan .

Linda

Hoi ! ik ben zoooooo blij te hooren dat alles goed gaat.
It sounds like you're very busy -you need your Irish breakfast ! Enjoy Brians' visit.

Jacqueline G

dank je wel voor je verslag,ik had die van vorige week nog niet helemaal gelezen dus ik moest er wel even voor gaan zitten.Druk baantje,veel plezier met je broer komende week!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!