sandyalsaupair.reismee.nl

Ik leef nog hoor !!


Hallo lieve lezeres
Nadat we vorige week dinsdag een zware storm hebben gehad hebben we geen of heel slecht internet en helemaal geen telefoon meer.

Cry

Er is een boom omgevallen op de elektrisch tijd kabel mijn hostmom had gebeld met haar mobiel naar het bedrijf wat er aan de hand was en ze waren het aan het oplossen het zou tot vrijdag duren.
Nu is het zondag en we hebben nog steeds niks
Cry
mijn hostmom gaat bellen morgen.
Want morgen heb ik mijn eerst les van de organisatie via skype maar denk niet dat ik mee kan doen.
Maar laten we terug gaan naar 2 weken geleden de ontbijtochtend.
We gingen er met de familie heen voor 10 uur omdat iedereen om 10 uur komt en met 4 kleine kinderen is het dan niet veilig.
Toen we binnen kwamen moesten we betalen voor het ontbijt al het geld gaat naar de kinderlijn.
Een soort kindertelefoon super goed doel dus.
Toen we betaald hadden gingen we een tafel zoeken en kregen we ons ontbijt dat bestond uit zwart en witte pudding echt iets Iers het zwarte is wel lekker maar het witte is echt vies.
En gebakken ei spek saucijzen tomaat en champignons.
Was wel lekker maar niet zo lekker ontbijt wat mijn hostdad altijd maakt in het weekend.
Na het ontbijt had ik afgesproken met 4 Spaanse meiden nadat 2 keer de tijd was veranderd ontmoet ik ze om 5 uur we hebben nog wat geshopt en zijn toen heerlijk warme chocomel met marshmallows gedronken.
Tongue Out

Ik baalde ontzettend dat de tijd telkens veranderen nu had ik namelijk met mijn gezin mee gekund naar een Harling wedstrijd.
Maandag was een lange dag Dinsdag zou Bryan komen en dan duurt zo’n dag voor je gevoel langer.
Ik zat in de auto met de jongste en die wees naar buiten en zei de hele tijd party dus ik reageerde op hem ja vanavond party toen begon die nog harder te schreeuwen hij bedoelde het water en geen party.
Innocent

Ook heb ik mijn favorieten winkel weer gevonden Tesco is een grote supermarkt met een cafe en speelgoed en kleding zelfs en kapper is in de winkel.
Laughing

Ben Maandag ook extra vroeg naar bed gegaan want dan was het eerder Dinsdag.
Maar Bryan kwam pas om 7 uur in de avond aan in Wexford.
Het is dat mijn hostmom laat was van werk en dat we super laten aten anders was ik veel te vroeg weg gegaan.
In de middag met de kinderen muffins gemaakt als welkom.
De kinderen hadden toen ook geen geduld meer en vroeg telkens wanneer gaan we de muffins eten.
Helaas had Bryan vertraging met de trein hier in Ierland heb je geen spoorbomen en is er in de middag iemand onder een trein gelopen.
Uiteindelijk was Bryan om half 8 aangekomen in Wexford heb hem met een dikke knuffel begroet.
Kiss

En toen snel naar huis gereden want het was bijna bed tijd voor de kinderen maar ze moesten hun muffin natuurlijk nog eten.
Bryan was nog maar net binnen en de oudste gaf hem een loom armbandje als welkom cadeau zo lief.
Ik zat met de ouders en Bryan aan de eettafel en de jongst meisje kwam gezellig erbij zitten en heeft heerlijk gekletst.
Daarna konden we eindelijk aan de muffins beginnen en daarna snel naar bed want de volgende dag moesten ze gewoon naar school.
Nadat de kinderen naar bed waren hebben we heerlijk geklets en uiteraard voetbal gekeken want Ajax speelde.
Woensdag moest ik gewoon werken en heeft Bryan meegelopen hij vond het erg interessant en zag dus dat au-pair leven dus echt wel werken is en niet een soort vakantie.
Ik vond het wel makkelijk want ik had een extra hulpje.
Laughing

De jongste twee waren ook helemaal gek van Bryan.
Woensdag avond hebben we gegeten bij de ooms en de tante was er ook want in de avond was er vuurwerk in Wexford de opening van het opera festival heel Wexford was bij de vuurwerk show.
De moeder kwam daar met stokbrood en hebben heerlijk een stokbrood met kaas of ham op uiteraard met chips erbij.
Overal waar je komt en je brood besteld krijg je cheese onion chips bij heerlijk
Tongue Out

Na het stokbroodje kwam er nog een pizza en kipkluifjes het was dus een heerlijk maar simpel maaltijd.
Daarna vuurwerk kijken het was echt een super mooi vuurwerk show.
Toen we thuis waren vroeg ik aan mijn host ouders wat leuk was om donderdag naar toe te gaan.
Het was mijn vrij dag en wou Bryan meer laten zien van Ierland.
Zijn mentor zei dat we naar de wicklow mountains moesten en naar het Guinness store house.
Maar daar moest je voor reserveren en moest ik weer zo’n grote berg klimmen.
Dus zouden we naar Glendalough gaan en kleiner berg de watervallen kijken en naar de hoogste pub in Ierland gaan.
We zouden eerst powerscourt watervallen daarna gaan lunchen bij de hoogste pub en dan naar de Glendalough berg gaan.
Maar omdat mijn navigatie niet zo goed werkt in Ierland Reden we verkeerd.
We waren niet echt verdwaald reden alleen de verkeerde kant op en nu was het naar Powerscourt 2 uur rijden in plaats van 1 ½ uur.
Frown

We hebben veel lol gehad in de auto en arriveerde eindelijk om half 3 bij de watervallen.
Nadat we hele mooi foto’s gemaakt hebben zijn wilde we naar de hoogste pub in Ierland.
Opnieuw navigatie ingesteld en nog even voor de zekerheid gevraagd aan de portier hoe we moesten rijden.
Opeens kwamen we een bordje tegen en ben ik die gaan volgen in plaats van de navigatie niet slim want ik reed verkeerd Ik denk dat er een leukerd was die het bordje heeft omgedraaid.
Wink

Nadat we gekeerd waren en weer terug gereden en we eindelijk de goede kant op ging.
Zei mijn auto bekijk het maar ik doe het niet meer heb al genoeg gereden vandaag.
Met heel veel witte rook en ik kon niet meer schakelen en verschikkelijk stank lucht was ik gestrand in de middel of no where.
Frown

Stond ik dan tegen een hoog berg op gelukkig was er 1 huis en daar heeft Bryan aan gebeld om te vragen waar we waren.
De man vertelde waar we waren en ook dat als we de auto weer aan de praat konden krijgen dat er aan het einde van de weg een garage was.
Nadat ik wist waar ik was heb ik mijn hostdad gebeld om te vragen wat ik moet doen.
Hij zei de motor is oververhit je moet water in doen heb je water ja dat heb ik weet je waar het zit nee maar dat weet Bryan wel.
Maar Bryan wist het ook niet dus ben ik even een kijkje gaan nemen en heb ik het gevonden nadat ik water erin had gedaan.
Cool

Kon ik de auto starten en ben ik in ze 1 gaan rijden naar de garage als de motor uit was kon ik schakelen als die aan was kon het niet.
Ik heb de garage gevonden en der was een lieve man die heeft gekeken en daarna gebeld met mijn hostdad en overlegd eerst zou ik naar huis rijden.
De man ging het voordoen maar hij had ook zelf problemen met het schakelen dat ik heb gezegd ik ga zo niet 2 uur terug rijden straks sta ik stil op de grote weg.
We hebben mijn hostdad gebeld en die is gekomen met een aanhanger we moesten 2 uur wachten op hem dus zijn we naar de hoogste pub gewandeld.
We hebben daar gedineerd en om half 8 kwam mijn host dad ons ophalen en toen moesten we nog 2 uur terug.
Smile

We hebben bijna heel de dag in de auto door gebracht maar we hebben weer een avontuur mee gemaakt.
Laughing

Vrijdag middag om half 1 zijn we met de bus naar Dublin gegaan.
Toen we daar aan kwamen gezocht naar ons hotel na verkeerd gelopen te zijn hebben we het gevonden.
Ingecheckt onze spullen op de kamer gezet omgekleed en zijn we naar een voetbal wedstrijd geweest in het oudste stadion die is gebouwd in 1900 super mooi.
Zet de foto’s op facebook zodra ik weer internet heb.
Daarna zijn we terug gaan lopen naar ons hotel we zouden ons opwarmen en dan nog gaan stappen.
Maar we hadden het te koud en waren moe.
Zaterdag hebben we de hele dag door gebracht in Dublin ook zijn we naar het Guinness store house geweest Dat was super leuk je kan daar je eigen Guinness maken en tappen maar er stond een rij voor minimaal 2 uur dus hebben dat niet gedaan.
We hebben een bus tour gedaan en we zijn heerlijk uit eten geweest daarna terug naar het hotel want onze wekker zou gaan om half 4 omdat Bryan om 6 uur terug zou vliegen nadat ik een uur bij hem ben gebleven ben ik terug gegaan naar het hotel gegaan.
We sliepen naast het vliegveld toen ik terug was had ik het wel even zwaar en zou ik ook graag naar huis willen.
Cry

Je kwam terug in een leeg hotel waar je nog geen uur geleden was met je broertje
Cry
uiteindelijk heb ik nog wel wat geslapen en heb ik om 10 uur uitgecheckt.
Gekeken hoelaat mijn bus terug ging en ben toen gaan ontbijten.
Helaas kwam mijn bus niet opdagen en had ik de bus pas om half 1 en ik was om 4 uur terug in Wexford waar mijn Hostdad en de kinderen mijn ophaalde.
Na iedereen geknuffeld te hebben zijn we naar huis gegaan en daar heerlijk gespeeld.
Toen was het maandag de kinderen hadden nu vakantie.
De vakantie was heerlijk lekker rustig aan gedaan ik dacht eerst dat wordt een zware week alle 4 de kinderen thuis.
Maar het was niet echt zwaar het was wel relaxt nergens voor hoeven haasten en lekker rustig aan gedaan.
Smile

Helaas hadden we geen mooi weer en hebben niet veel kunnen doen heet niet voor niks herfstvakantie denk ik dan maar altijd.
Wink

Maandag had de oudste meisje een uitvoering en is heel de familie komen kijken en daarna hebben we geluncht bij de tante uiteindelijk was ik 5 uur thuis.
Toen we bij de tante waren deel de jongste meisje mee dat haar vriendje Bryan was super lief ze heeft nu 2 vriendjes.
Kiss

Dinsdag zijn we heel de dag binnen gebleven want we hadden storm.
Woensdag had de oudste meisje een partijtje in een binnenspeeltuin en dat is vlakbij de ooms dus heb ik daar heerlijk een bakkie gedaan en knutsel spullen gekocht omdat ze daar uren mee zoet zijn.
Smile

Donderdag hebben we Halloween cup cakes gemaakt en we zijn naar een tuincentrum geweest vorige jaar hadden ze een Halloween trein maar helaas dit jaar niet.
Vrijdag was het eindelijk Halloween de kinderen waren in de ochtend nog wel aardig rustig maar in de middag werden ze nerveuser.
De moeder kwam om 4 uur uit der werk om mij te helpen om de kinderen te verkleden.
Vanaf die tijd hebben ze in het ramen gezeten en gewacht op hun vader ik zou samen met hem Halloween doen omdat ik niet wist wie ze allemaal bezochten.
Maar hij had het heel druk op zijn werk en kwam pas om 6 uur thuis de oudste 2 kinderen hadden om half 7 een Halloween disco van school.
Om 6 uur de kinderen ingeladen in de auto en de vaders plan was om eerst huizen in Glynn te doen en daarna pas naar familie in Wexford.
Maar omdat er niemand thuis was in Glynn zijn we naar hun opa en oma gereden in Wexford daar hebben ze trick or treat gedaan.
Daarna hebben we ze gebracht naar de disco maar er moest een ouder bij blijven de vader is daar gebleven en ik ben met de 2 andere langs de ooms en tante geweest.
Het was een super leuk ervaring Halloween ook ik was verkleed heb er helaas zelf geen foto’s van gemaakt ik was het vergeten het was allemaal zo hectisch.
Zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen nadat ik mij gewassen en aangekleed had ben ik naar de woonkamer gegaan.
De moeder vroeg aan mij of ik zin had om mee te gaan naar de bioscoop.
Ik zei dat ik er over na moest denken omdat ik andere plannen had.
Ik moest mijn auto schoonmaken omdat mijn hostdad er in reed vrijdag avond.
En hij zei uit het niets ik ga deze auto verkopen ik lachen want dacht dat die een grapje maakten maar hij gaat hem maandag verkopen en koopt een nieuw auto voor mij ik blij Deze auto is gewoon oud en op.
Cool
Laughing

Ik moest naar een winkel om spulletjes voor mijn kamer te kopen om het wat gezelliger te maken en ik moest nieuwe broeken kopen omdat ik broeken te kort heb.
Ik doe mijn eigen was en ik heb niet zoveel tijd om de was te doen.
En ik wilde naar de kapper maar de film begon al om 12 uur dus ben mee geweest was erg leuk film.
En alle vierde kinderen waren mee en ze hebben het allemaal volgehouden om 2 uur stil te zitten.
Nou moet ik eerlijk zijn en dat de jongst in slaap was gevallen.
zaterdag avond zou ik met de Spaanse meiden naar een Halloween feest je gaan maar helaas hebben ze afgezegd en ben ik in de avond alleen naar de film gegaan.
Het hele weekend was er festival waar mijn hostouders naar toe gingen.
Ik heb vrijdag avond moet oppassen maar omdat ik van de week al vertelde dat ik naar een Halloween party zou gaan hebben ze haar zusje gevraagd voor het oppassen.
Dus ben ik naar de film gegaan ik zag een leuk film in de middag en een kaartje kost maar 6 euro dus ben ik alleen naar love Rosie geweest Super leuk film een romantisch komedies zielig film.
Embarassed

Zondag ben ik naar Waterford geweest om 2 Nederlands au-pairs te ontmoeten ze zijn super aardig en was super leuk.
We hebben al veel plannen gemaakt en het is zo lekker makkelijk weer eens Nederlands te praten.
Laughing

Er zitten best veel Nederlands meiden in Ierland nu zijn we van plannen om een Nederlands weekend te gaan organiseren moeten alleen kijken voor een plek aangezien ze door heel Ierland wonen.

Ik ga voortaan elke 2 weken schrijven omdat het leven hier normaal gaat worden.
Ik zit helemaal in het ritme van het gezin en wordt overal bij betrokken en echt super leuk warm gezin.
Ook schrijf ik niet echt ovet het gezin omdat ik vind dat ze recht hebben op privacy dus schrijf ik alleen mijn avonturen op.
Dikke kus van uit Ierland.



Reacties

Reacties

Petra

Goed om te horen dat je het naar je zin hebt!!!

Linda

Wat leuk alles te horen en vooral omdat je blijschap vanuit de scherm springt!! i know what you mean about the white pudding! but, I love (and miss) the black ! Volgends mij had ik Scouting "les' aan jou zouden geven!Kaartlezen, kompaswerk, autonderhouden !!!!Stay safe and enjoy.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!