sandyalsaupair.reismee.nl

visite,druk en sociaal leven

Hallo lieve lezers,

Dat is een tijd geleden dat ik schreef.
Dat komt omdat ik het super druk heb nu met werken en mijn sociaal leven hier

Wink

We gaan terug naar Maandag 3 november ik had 6 uur in de avond mijn tijd.
Mijn eerst les van de organisatie elke eerst maandag van de maand heb ik les via skype.
Daar leer ik hoe ik moet zorgen voor kinderen.
Alleen daar beginnen ze pas mee als iedereen ze EHBO heb gehaald.
Ik hoorde van een Nederlands meisje dat het allemaal vragen waar en die kan je zo vaak maken als je wilt.
De lessen gaan via een soort skype dus ik 5 voor 6 op de site om mij in te loggen.
Omdat het mijn eerst keer was moest ik mijn profiel eerst helemaal invullen.
Ik had in de middag toen de kinderen buiten aan het spelen waren mijn laptop gepakt om mij aan te melden aangezien we heel lang geen internet hadden.
Zodat ik niet te laat zou komen maar omdat ik mijn profiel eerst moest invullen was ik 10 minuten te laat.
Toen ik eindelijk mij in dat gesprek kon voegen had ik alleen maar beeld en geen geluid.
Dus ik gevraagd via de chat hoe krijg ik geluid en Dorith het Nederlands meisje had het zelfde probleem.
Aangezien niemand reageerde op ons hebben we maar even met elkaar gewhatsapp .
Niet alleen Dorith maar ook mijn moeder en Lies.
Toen het half 7 was reageerde iemand hoe ik het geluid moest doen en heb ik hem aangekregen.
Ze waren aan het praten over problemen in de familie of met de kinderen.
Later vroegen ze aan mij of ik problemen had maar dat heb ik niet.
Ik heb het heel erg getroffen met mijn gezin ze zijn lief aardig en begripvol de kinderen luisteren naar mij en houden van mij dat zeggen ze elke keer als ik weg ga wait a hug and kiss and I love you ze hebben mij zelfs van de week omgetoverd van au-pair ben ik nu hun grote zus dus ga ik nu door het leven als Sandy Cooney en niet meer als Sandy Laman volgens de kinderen wees niet bang heb niet een andere naam aan genomen.
Soms laten ze mij niet eens gaan dan hangen ze aan mijn benen.
Andere au-pairs hadden problemen met het eten of zindelijk zijn en dan zei de vrouw van de organisatie.
Dat zei vroeger werkte op een kinderdagverblijf en dat ze de kinderen bij elke hap een smartie gaf ook als de kinderen naar de wc waren geweest elke keer gaf ze de kinderen chocola super slecht.
Ik vertelde dat tegen mijn hostmom en ze zei dan dat het erg slecht was de kinderen voor alles snoep te geven.
Ik heb liever jou met al je kalenders J als ik tegen een probleem aanloop dan pak ik pen een papier en maak een kalender ze hebben een aankleed kalender als ik dat niet heb ben ik minimaal 30 minuten bezig om ze allemaal 1 voor 1 aan te kleden maar daar hebben we geen tijd voor doordeweeks.
En de oudste 2 kinderen moet gewoon zich zelf kunnen aankleden ze zijn 6 en 5.
Ik heb een opruim kalender omdat de kinderen hier niet hebben geleerd op te ruimen.
En aangezien elk kind in Ierland vreselijk is verwend met speelgoed we hadden het er dinsdag tijdens Engels les nog over.
Dat kinderen hier in Ierland hebben een eigen speelkamer en die puilt bijna uit met al dat speelgoed en dat komt ouders hadden vroeger geen of weinig speelgoed hadden en willen hun kinderen nu alles geven wat ze vroeger niet hadden.
Maar de kinderen hebben zoveel speelgoed dat ze niet eens meer weten waar ze mee willen spelen.
Er is een moeder bij mijn Engels les en die heeft een zoon van 8.
En laatst luister die niet naar haar ze heeft een vuilnis zak gepakt en heel veel speelgoed er in gedaan en op zolder gezet.
Hij heeft nu alleen nog maar wat blokken en auto’s hij speelt er nu mee hij maakt verhalen vroeger deed dat niet dat kwam omdat hij gewoon niet wist waar die mee moest spelen.
Ik heb voor de jongst meisje van 2 bijna 3 over 7 nachtjes een zindelijkheid kalender ze was eerst zindelijk maar met heel veel veranderingen is weer terug gevallen en niet meer echt zindelijk.
Soms is zo druk bezig dat ze het vergeet en soms staat ze gewoon lachend naast je in der broek te plassen.
En voor de oudste heb ik een kalender hij heeft in de nacht nog een luier om maar ze moeder vind het tijd worden dat hij ook in de nacht zindelijk is.
Maar weer even terug te komen over de les van de organisatie het was gewoon bespreken wat je problemen waren en die heb ik niet dus mij een beetje verveeld.
Ik heb ze verteld over mijn kalender en er was een meisje die had 4 kinderen maar ze wist niet goed wat voor activiteiten ze kon doen aangezien de leeftijden.
Ik zei dat ik het zelfde heb maar dat ik voor de oudste 2 het moeilijker maakt of ze mogen mijn hulpje zijn en dan is iedereen blij.
Donderdag was ik vrij en heb ik geshopt voor mijn kamer ik wilde mijn kamer meer mijn kamer maken.
Ik ben naar Penney’s gegaan ze hebben een woon afdeling en heb daar leuke dingentje uitgezocht.
Ook was ik naar een woonwinkel geweest om een nachtkastje te kopen.
Toen ik alles had gekocht ben ik naar huis gereden en heb ik alles leuk ingericht en mijn kastje in mekaar gezet ook nog een heel gedoe eerst haalde ik alle onderdelen er uit en toen was de doos leeg ik zoeken naar een beschrijving maar niks kunnen vinden.
Toen dacht ik begin wel eerst met de laatjes en daarna zie ik het wel.
Het heeft mij 1,5 uur gekost maar heb het helemaal zelf in mekaar gezet.
Mijn host dad was super trots op mij hij is zelf bouwvakker en kwam telkens vragen heb je echt geen hulp nodig.
En ik zei nee en 10 minuten later kwam die een boor brengen en toen even later kwam die vragen of die niet kon helpen.
Toen zei ik kom het wel zeggen als ik hulp nodig heb of als die af is.
vrijdag avond ontmoet ik Malou een Nederlands meisje echt super aardig.
We zijn naar een pub geweest ik was nooit eerder uit geweest in Wexford.
Mijn host dad vertelde waar ik allemaal heen moest gaan.
Maar we zijn maar in een pub geweest we waren zo aan het kletsen en toen was het alweer laat.
De zaterdag moest ik werken in de ochtend lekker rustig aan gedaan en om 3 uur was er in het hotel een disney show.
Peppa the big, frozen, mickey mouse en minnie mouse, buzz en woody en nog meer ben ze alleen vergeten.
Ik ging alleen want mijn hostdad zou eerst mee gaan maar kon toch niet.
Mijn hostdad zei dat we dan wel een andere keer gingen en toen zei ik waarom kan ik niet alleen weet je dat zeker wil je dat doen ja dat wou ik wel.
De vader met de kinderen gesproken en verteld dat ze met mij gaan naar een Disney show en ze moesten zich goed gedragen anders konden we geen leuke dingen meer doen maar natuurlijk luisterde mijn lieve kindjes naar mij.
Het oudste meisje vond het super leuk en stond heel de tijd vooraan te dansen.
De jongste 2 gingen ook dansen maar als er werd geruild dan kwamen ze snel naar mij toe rennen.
En de oudste stond de hele tijd naast mij dat komt omdat oma heb hem vroeger eng verhalen verteld heeft en nu als we ergens zijn waar het druk is dan blijft die naast mij staan en houdt mij goed in de gaten.
Toen de show was afgelopen en ik had iedereen bij elkaar en foto’s genomen was het tijd om naar huis te gaan.
Toen we jassen aan het aantrekken waren kwam Olaf de sneeuwpop van Frozen en hebben daar een super leuke foto met ze alle.
Zondag was ik vrij nadat ik flikken had gekeken en heerlijk had uitgeslapen had ik besloten om lekker een wandeling te maken langs de zee.
Toen ik er was begon het helaas te regenen en ben ik maar naar de stad gegaan even naar Penney’s en naar een boekenwinkel geweest voor warme chocomel en had mij e-reader mee genomen en heb heerlijk daar even 2 uur gezeten.
Toen begon mijn werk week weer helaas hadden we bijna heel de week regen.
Mijn hostmom had heel veel gewerkt de hele week en was vrijdag vrij.
Ik heb de ochtend gedaan zodat ze kon uitslapen om half 12 maakte ik de jongste twee klaar om naar het trein station te gaan want Susan en Niels kwamen voor een weekendje.
Maar mijn hostmom zei ga lekker alleen je bent vrij ik heb je pas weer maandag nodig.
Dus ik in de auto gestapt en naar Wexford gereden maar op vrijdag is het zo druk in de stad dat we geen plaats meer hadden voor mijn auto.
Eindelijk een plaats gevonden had een beetje haast ik gooi mijn deur dicht en hoor achter mij tsssssssssssssssssssss. Ik kijk achterom en zag dat ik een lekke band had.
Ik dacht eerst Niels en Suus en daarna mijn auto wij elkaar gevonden we staan buiten het station ik vertelde van mijn band komt net mijn hostdad aangereden ik spring zowat voor zijn auto.
Hij kwam mee en keek en zei oke geef me je sleutel ik maak het voor je.
We zijn toen gaan wandelen naar hun B&B was maar 30 minuten wandelen.
Toen heb ik ze mijn favorieten winkel laten zien Tesco’s en daarna naar de winkel straat gelopen om een restaurant te zoeken voor de lunch.
Mijn hostdad belde waar ik was mijn auto was klaar en wilde mij de sleutel geven.
Na de lunch zijn we naar New Ross gereden en hebben daar rond gelopen .
En de beste warme chocomel gedronken van Ierland met slagroom vlokken en marshmallows.
Daarna zijn we naar Wexford terug gereden hebben we gegeten in het zelfde restaurant waar we hadden geluncht.
Na het eten hebben we daar plannen gemaakt voor het weekend.
Ik vroeg aan mijn host parents wat is leuk om naar toe te gaan ze gaf mij een hele lijst met dingen.
Toen we naar het hostel aan het wandelen waren kwamen we langs het VVV en hebben daar alle informatie gehaald.
In het restaurant maakten we de plannen na het besproken te hebben zijn we nog even naar een pub geweest en daarna naar huis want we moesten weer vroeg op.
Zaterdag begon de dag om half 10 Niels en Suus waren er netjes om half 10 ik helaas niet.
Ik was een kwartier te laat de kinderen hebben weer wat nieuws elke keer als ik wegga knuffel kus en I love you en na de knuffel gaan de 2 oudste aan mijn benen hangen ik mag niet weg.
En ook ik vertrok te laat van huis mijn hostparents zeggen dat het 10 minuten rijden is naar Wexford maar ik doe er 15 minuten over waarom geen idee.
We ontmoeten elkaar bij Tesco’s Suus en Niels hadden water nodig en ik snoepjes voor in mijn auto.
Daarna gingen we op weg naar Carlow we wilden de kastelen en tuinen zien.
De eerste kasteel was gelegen in een berg gebied het had de halve week geregend dus de meeste wegen naar het kasteel stonden onder water.
Suus noemde mijn auto de achtbaan en de splash we hebben een gewoonte om auto’s namen te geven haar auto was Brum en mijn auto is een achtbaan.
Dat komt natuurlijk dat het hier niet zo plat is als Nederland en ik woon echt in berg gebied.
Helaas was het eerste kasteel dicht de man die bezig was in het kasteel die vroeg ons vriendelijk om te gaan.
Dus dat hebben we maar gedaan we zijn naar Carlow gereden hebben daar geluncht in een winkelcentrum dus we hebben ook een klein beetje gewinkeld maar niet veel Niels houdt daar niet zo van.
Daarna zijn we naar een ander kasteel gereden echt super mooi kasteel helaas was deze ook dicht maar Niels vond een muurtje waar we over konden klimmen om dichter bij het kasteel te komen.
Dus zijn we maar even over een muurtje geklommen rondje gelopen om het kasteel heen mooi foto’s gemaakt en we kwamen uit bij de auto dus eigenlijk hadden we niet eens hoeven klimmen.
Daarna zijn we naar de hunebedden gereden en hebben dat bekeken.
Daarna zijn we terug gereden naar mijn familie want die wouden heel graag Suus en Niels ontmoeten.
Na de ontmoeting zijn we uit eten geweest we hebben gegeten in een hotel heel Wexford eet daar je moet altijd wachten voor een tafeltje.
Na 3 minuten gewacht te hebben hadden we een tafel en hebben heerlijk gegeten daarna naar een pub geweest maar niet lang want de volgende dag gingen we weer vroeg weg.
Maar toen ik thuis kwam was de tante aan het oppassen want de ouders waren uit en als iemand hier oppast die blijft dan slapen in de logeerkamer.
Ik kwam thuis om 11 uur en we gingen pas om 1 uur naar bed we hebben heerlijk gekletst over de dag en dat mijn ouders naar Ierland komen ik heb dan vakantie dus het plan is om rond te reizen door Ierland.
Dus de tante vertelde waar we allemaal heen moesten ondertussen was de film new yrears eve op tv.
Ook even gekeken ja hier zijn ze heel druk bezig met kerst en oud en nieuw.
Dit jaar vier ik oud en nieuw in Dublin met heel veel au-pairs.
Zondag was ik keurig om half 10 bij Tesco’s niet ontbeten geen koffie of zoiets want ik moest op tijd zijn.
Het was zo laat geworden dat ik mijn wekker om kwart voor 9 had gezet maar heb voor eerst van mijn leven gesnoozed tot 9 uur toen ben ik mijn bed uitgerold aangekleed en weg gegaan.
Alleen nu hadden Niels en Suus zich verslapen en kwam pas om kwart over 10 aanzetten.
Daarna zijn we naar de Hook gereden daar is de zee en vuurtoren.
We zijn niet in de vuurtoren geweest maar er wel omheen gelopen de vuurtoren is op een soort cliff.
Ook hebben we wilde zeehonden gezien we hebben er 2 uur rond gelopen.
Daarna zijn we naar Kilkenny gereden voor het kasteel het was open maar omdat we vertraagd waren die dag ging het sluiten toen wij aan kwamen wandelen.
We hebben rond gelopen in Kilkenny een mooi kerk gezien en gewinkeld en daarna naar Wexford gereden.
Daar hebben we gedineerd in het zelfde restaurant als vrijdag en toen was het tijd om afscheid te nemen.
Het weekend vloog voorbij maar dat heb je als het gezellig is.
Maar ik vind dat de tijd snel voor bij gaat ben al bijna 3 maanden weg.
Deze week werden de jongste 2 kinderen en de moeder ziek ik voelde mij ook niet helemaal lekker maar ben niet echt ziek geworden en voel me weer top.
Dinsdag middag werd ik gebeld door mijn hostmom je staat in de krant en ik dacht als eerst wat heb ik gedaan met de kinderen dat ik in de krant sta.
Dus ik vroeg krant met wat ik was donderdag avond uit geweest ontmoeten andere au-pairs en daar is een foto gemaakt en is in de krant geplaatst.
Dinsdag ben ik naar mijn Engels les geweest en na de les gaan ze naar een pub.
Dus nu zit ik elke dinsdag avond gezellig met andere au-pairs en de leraar in een pub.
Woensdag avond ontmoet ik Malou om de krant te kopen we moesten tenslotte de krant hebben.
Daarna zijn we naar een pub geweest en hebben daar vier mannen ontmoeten.
Drie oudere mannen en 1 jongen van onze leeftijd.
Een van de oudste mannen had in Nederland gewoond dus hebben heerlijk gekletst over andijvie met spekjes, Rotterdam omdat die daar heeft gewoond en voetbal.
De jongste man hebben we Nederlands geleerd van hallo tot klootzak zo leuk hij kon het amper allemaal zeggen.
Donderdag avond ben ik uit geweest met 4 andere au-pairs om half 10 zeiden 3 au-pairs we gaan naar huis en bleef ik alleen met een girl uit Kroatië Anntonija maar we noemen haar Toni.
Ben ik uit geweest tot 12 uur want doordeweeks sluiten alle pubs om 12 uur en de weekenden om 2 uur en de nacht club half 3.
Dinsdag avond was mijn hostdad huiswerk aan het maken met de oudst 2 kinderen en de oudste heeft leren schrijven.
schrijft hele verhalen dit keer had die een brief gestuurd naar 5 vrienden voor speel afspraak.
Die zou de volgende dag plaatsvinden maar dat kon helemaal niet want dan hebben we stage school.
Het werd vrijdag het oudste meisje nodig ook vriendinnen uit.
Dus liepen er vrijdag middag 12 kinderen rond in ons huis.
Ik was vrij en nadat ik lekker lang had uitgeslapen kwam ik eindelijk eens uit mijn bed.
En mijn hostmom was ziek maar ze vond dat ze het niet kon maken tegen over de kinderen om het af te zeggen.
De tante kwam en ik vroeg of ik moest helpen maar ik was vrij en het hoefde niet.
Ik ben in de middag naar New ross gereden en heb daar een Italiaanse au-pair ontmoet.
De moeder zei in de avond dit was de langst middag van mijn leven.
Sinds vrijdag kan mijn oudste klok kijken zijn vader vroeg waar die het had geleerd.
Hij antwoorde van zich zelf want elke dag krijgt hij meer hersens kinder logica maar hij heeft elke keer de juiste tijd.
Vrijdag avond heb ik met mijn kids en hostparents de late late toy show gekeken.
Gaat over dat kinderen allemaal nieuw speelgoed kan uit testen en vertellen daar over ook de Kerstman gezien.
Want ja die is nu al 1 dag in Ierland dat worden leuk 5 weken wanneer de kinderen niet luisteren kan ik lekker zeggen dat de Kerstman ziet en hoort alles ik zou mij gaan gedragen als ik jou was.
Ook hangen de kerst verlichting in de stad de winkels waren al eind Oktober in kerst sfeer.
De ijsbaan wordt gebouwd nu aan de zee op het plein.
Waterford 40 minuten hier vandaan hebben kerstmarkt dus die gaan we even bezoeken.
Zaterdag moest ik werken en ben ik met de kinderen naar een soort kinderboerderij geweest met slangen, schilpadden, aapjes , stokstaartjes, mini vossen en normale boerderij dieren.
Ze hebben de geiten de flessen gegeven hebben dieren gekeken en daarna heel lang gespeeld in de binnen speeltuin.
Zaterdag avond ging ik voor het eerst echt uit met drank want ik sliep bij Toni.
Ik was daar om 6 uur toen Malou kwam zijn we met mijn auto naar de stad gereden hebben pizza gehaald.
Thuis heerlijk de pizza gegeten met een fles wijn en cocktails heerlijk geklets muziekje aan en om 9 uur zijn we vertrokken naar de stad en hebben de avond door gebracht in een pub en we zouden later naar een nachtclub gaan.
Maar we ontmoeten 2 oudere mannen eentje leek heel erg op Kees van Volendam hij was aardig dronken dus we hebben heel veel lol gehad.
Maar ik was heel erg moe ik sliep zowat in de pub ik was al om 7 uur uit mijn bed was met de kinderen weg geweest en dat kost best veel energie om ze allemaal bij elkaar te houden en op ze te letten daarnaast had ik gegeten en gedronken dus ik leek wel een zombie het was dat ik make-up op had.
Om 2 uur zijn we terug gegaan naar huis met de taxi.
We gingen naar een soort winkel en zeiden waar we heen moesten en de man zei je moet 10 minuten wachten.
Dus wij gingen heerlijk zitten op de bank en hadden over de meiden dat langs liepen toen we naar binnen gingen.
Het was gister super koud en er waren 4 meiden die liepen in hun cocktail jurkje over straat wij diep weg gedoken in onze winterjas toen we elkaar passeerde zei een van de meiden ze dragen een jas dus daar moesten we het echt even over hebben.
We zaten nog geen minuut te wachten of we moesten mee lopen met de mannen hij liep naar de weg hield een taxi aan en weg waren we.
Zondag hebben we heerlijk uitgeslapen tot een uur of 11 toen we naar de woonkamer liepen was er niemand thuis dus we hebben heerlijk ontbeten en geklets.
Daarna hebben we ons aangekleed en zijn naar de speelgoed winkel gereden want volgend weekend is mijn jongst meisje jarig en we vieren ook meteen de verjaardag van de jongst jongen die is jarig in December.
Maar wat is dat vreselijk een speelgoed winkel is net zo groot als een bouwmarkt.
Verkopen er echt alles en super duur je hebt daar winkel wagens je zag ook winkel wagens met koppen erop je hoorde kinderen krijsen.
Ik dacht ik ga snel de dingen kopen die ik wil en dan weg hier het is mijn vrij dag geen gebrul van kinderen wil ik horen.
Alleen alles was er super duur en dan zag ik weer wat anders en kon ik weer niet kiezen uit eindelijk waren we er bijna een uur.
Daarna zijn we naar een kasteel gereden en hebben er heerlijk gewandeld en mooi foto’s gemaakt.
Ik zet ze morgen avond alle foto’s op facebook.
Sorry voor het lange verhaal maar jullie zijn wel helemaal bij.
Ik spreek jullie snel weer
Xxx
Kiss
van druk maar een gelukkig meisje

Reacties

Reacties

Ankie

zo te lezen heb je het goed naar je zin daar.
Echt fijn voor je.
Geniet maar van deze leuke Ierse tijd.
Groetjes Ankie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!