sandyalsaupair.reismee.nl

kerst\verjaardag

Hallo lieve lezers,
De weken voor Kerst heb ik wanneer ik vrij was kerst inkopen gedaan.
Vorige week vrijdag was ik met de tante wezen kerst shoppen en ben ik goed verwend.
We gingen samen lunchen dat betaalde zei voor mijn verjaardag.
Daarna zijn we naar Penney’s gegaan omdat mijn handtas stuk was gegaan.
We zagen een hele mooi maar vond het te kleine tas aangezien ik nu een soort moeder ben moet er luiers mee en schone kleren voor de ongelukjes en mijn eigen spullen en dat ging echt gewoon niet passen.
Toen zei de tante die krijg je van mij voor kerst voor als je uit gaat of vrij ben kan je die tas gebruiken.
Toen vond ik een mooi grote zwarte tas toen zei ze ja de ooms willen jou ook een kerst cadeau geven dan geven zei de kleine ik jou de grote tas maar die kan je dan nu meteen gebruiken.
Dus lekker verwend dus

Laughing

Vrijdag avond ben ik uit geweest met Malou, Toni, Margot, Alexandra en onze Engels leraar Micheal omdat dit het laatste weekend was dat Malou in Wexford was.
Ze gaat veranderen van gezin en in een van de lessen vertelde Micheal over een pub die al driehonderd jaar oud is en hij zou ons er mee naar toe nemen.
Super leuk avond gehad was drie uur thuis s ´morgens zeven uur de wekker weer want we moesten gewoon werken.
Maandag was het begin van de vakantie ik dacht lekker rustig aan doen geen plannen ofso.
De oudste vroeg aan mij wanneer we naar school gingen toen ik vertelde dat het vakantie was stonden bij hem de tranen in zijn ogen zo schattig.
Het oudste meisje vroeg om de 10 minuten wanneer we nou gingen aankleden en weg gingen ik zei we gaan zo aankleden maar we blijven vandaag lekker een dagje thuis.
Deze drie eerst vakantie dagen waren helemaal niet zo relaxt de kinderen waren zo ontzettend zenuwachtig en druk voor de kerstman zal die wel komen dat ze het huis afbroken ik was blij dat het maandag een woensdag droog was dat ik ze lekker naar buiten heb gestuurd.
Soms kwamen ja we zijn klaar met buitenspelen nee dat zijn jullie nog niet.
IK was druk bezig met van alles in de keuken ik zeg wel wanneer jullie klaar zijn met buiten spelen en maandag hebben we met elkaar drie uur buiten gespeeld.
Maandag avond taart gegeten omdat het de verjaardag van onze jongste was die is nu 2 jaar.
Dinsdag zijn we in de middag naar de ooms geweest en daar het huis afgebroken.
Dinsdag middag voor dat we naar de ooms gingen wou ik de vaatwasser aanzetten.
Maar die zei boem en kwam rook uit dus de vaatwasser doet het niet meer en wordt pas ergens begin Januari gemaakt leuk zo voor de feestdagen.
Helaas konden ze dinsdag niet naar buiten want het regende.
En de dag voor kerst heeft iedereen in Ierland zijn of haar kerst trui aan.
woensdag bleven we thuis want we gingen koekjes bakken en chocolade bonbons maken.
om te geven met kerst na het kerstdiner maar liefste 25 stuks gemaakt leek net of ik traktatie was aan het maken voor school.
Kerst avond zijn we naar de tante geweest en hebben daar gegeten en de kerstman gezien.
Je kon om half 6 en 7 uur de kerstman zien vliegen in de lucht ze hadden een helikopter met een lichtje heel hoog in de lucht gedaan en dat was de kerstman.
Stonden we buiten om half 6 kerstman hallo zwaaien en dat ze ons huis niet moesten vergeten.
Daarna naar huis gegaan warme chocomel gedronken de vriend van mijn host ouders kwam langs met cadeaus voor de kinderen.
Hup dan de kinderen naar bed alle cadeaus kwamen uit de garage/ werkplaats we moesten alles zelf inpakken want in Ierland pakken ze geen cadeaus in voor je.
Ik mocht niet helpen met inpakken dus ik knipte de stukjes plakband nadat bijna alles was ingepakt werd ik naar bed gestuurd want ze wilde ook graag mijn cadeaus inpakken.
Heb gezellig geappt met mama, Susan en Tatjana aangezien ik in Nederland al jarig was.
Toen ik naar de wc wilde gaan en mijn deur opende werd de deur van de woonkamer ook geopend.
het was mijn hostdad o jij bent het maar Millie was wakker geworden en kwam drie keer naar beneden en in de woonkamer stonden alle cadeaus al maar dat kan natuurlijk helemaal niet want de kerstman komt pas in de nacht als iedereen slaapt.
Dus heb ik nog maar een biertje gedronken in de woonkamer in mijn pyjama met mijn host ouders en mijn hostdad zijn ouders toen echt naar bed.
De kinderen werden om 7 uur wakker en rende naar beneden mijn host ouders zeiden wacht eerst Sandy wakker maken.
Riep de oudste heel hard Sandy de kerstman is geweest en toen rende die naar de woonkamer om al zijn cadeaus open te maken.
zo geweldige om te zien de kinderen zo enthousiast daarna lekker 2 uur gespeeld met het nieuwe speelgoed.
Daarna heerlijk ontbeten met ze alle daarna gingen mijn hostmom en ik douche aankleden en opmaken natuurlijk.
Daarna even geskypt met mijn ouders die voor mijn lang zal ze leven hebben gezongen daarna hadden we afgesproken om in de avond verder te skype.
Ondertussen was er een tante gekomen en gaf de kinderen cadeaus.
Ik heb geholpen om de kinderen aan te kleden en netjes maken daarna kinderen/ cadeaus in de auto gezet.
Het huis een beetje opruimen aangezien het leek of over bom was ontploft en dan op weg naar de moeder van mijn hostmom.
Daar moesten we zijn om 2 uur daar hebben we weer cadeaus uitgepakt en daarna zijn we aan tafel gegaan voor het kerstdiner dat eten ze in Ierland om een uurtje of drie.
het kerstdiner was kalkoen kip wortelen bloemkool brocoli tuinbonen aardapel puree aardappels uit de oven een soort oliebol maar dan een cup waar wij pastei in doen zei broodkruimels met tuinkruiden of gewoon jus.
het kerst diner aten we met 15 man na het eten hebben we triviant gespeeld ik zat in het team met de vader van mijn hostmom en het jongste zusje van mijn hostmom we werden 2de.
Daarna zijn we naar boven gegaan naar de spelletjes kamer daar is zijn dart bord voetbal tafel pooltafel pokertafel en bar.
Daar speel de volwassen darts ik zat in het team van mijn hostmom der moeder helaas niet gewonnen.
Aangezien ik er niks van bakte ging ik naar de tv kamer daar hing een tv zo groot als de helft van een bioscoop doek daar zaten de kinderen de film hop te kijken.
Ondertussen waren er nog meer broers en zussen van mijn hostmom der moeder gekomen.
Ze komt uit een gezin van 15 kinderen en die kinderen hebben allemaal weer kinderen en sommige hebben daar ook weer kinderen van.
Dus om een uur of zes was er 60 man in het huis en verzamelde we allemaal in de keuken daar hebben ze allemaal gezongen voor mij en heb ik samen met de jongste 2 wel 6 keer achter mekaar de kaarsjes uitgeblazen ( blijft leuk ).
Laughing

Daarna heerlijk de taart broodjes en chips gegeten en als afsluiting met een stuk of 50 man een kaart spel gespeeld we legde allemaal 1 euro dus je kon 50 euro winnen.
Iedereen krijgt een kaart en je moet zorgen dat je een hoog kaart heb dan ben je veilig.
Maar de persoon rechts van je kan ruilen met je en je moet ruilen behalve als je een koning hebt.
Dus je hebt een twee dan kan je die ruilen met de persoon rechts van behalve als die een koning heeft.
Maar helaas lag ik er als eerst uit maar geen paniek mijn hostdad won het potje dus hadden we 50 euro.
Maar we speelde het spel versneld aangezien onze jongste 2 de hele tijd aan het huilen waren maar het was ook alweer 9 uur en normaal gaan ze om 8 uur naar bed.
Als je een kaart onder de 5 had verloor je een leven en je hebt drie levens.
Om half 10 waren we thuis de kinderen snel naar bed gebracht ik heb heerlijk geskypt met mijn ouders en broertje mijn host ouders gingen nog even naar de ouders van mijn hostdad.
Nadat ik heb geskypt met mijn ouders ben ik een film gaan kijken en toen lekker gaan slapen.
Vandaag werd ik om half 11 wakker heerlijk met de kinderen films gekeken net ontbeten naja brunch dan.
Toen we aan het eten waren kwam de moeder van mijn hostdad de cadeaus brengen.
Nu gaan we waarschijnlijk vanavond bij haar eten en morgen komt de zus van mijn hostdad uit Engeland met haar man en een tweeling van 1 jaar voor 5 dagen.
Dus voor 5 dagen zijn we met elf man in huis met 6 kinderen onder de zes.
Maar geen paniek ik ga Dinsdag voor 2 nachten 3 dagen naar Dublin om oud en nieuw te vieren.
Dus mijn volgende blog gaat over oud en nieuw ik hoop dat jullie een beetje beeld hebben hoe de kerst hier gaat in Ierland.
1 ding weet ik wel dat de kinderen met kerst ontzettend worden verwend want ze krijgen cadeaus van de kerstman, ouders, mij, opa´s en oma´s tantes en ooms en vrienden.
Kerst is hier gewoon iedereen komt binnen wandelen vrienden en familie iedereen is welkom op welk tijdstip dan ook.
Dikke kus van een verwend meisje want uiteraard heeft iedereen ook cadeaus voor mij hoor echt bij de familie.
Moet daarom ook nu weer gaan want we hebben weer visite
Xxxx San

Reacties

Reacties

ria

Lekker verhaal weer sandy wordt er helemaal vrolijk van hoe goed jij het naar je zin heb .

coby

Wat een hoop gezelligheid.
Krijg een goed beeld van je leven.
Veel plezier in dublin en een fijne
jaarwisseling.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!