sandyalsaupair.reismee.nl

Nieuw au-pairs en avonturen

Hallo lieve Lezers,

Daar ben ik weer waar zal ik eens gaan beginnen.
Zaterdag 24 Janauri moest ik oppassen in de avond en kwam Toni logeren en hadden we slaapfeestje.
Voordat mijn host ouders weg ging vertelde mijn hostmom dat er een nieuwe au-pair woont in Glynn.
Of ik haar kon meenemen elke dinsdag naar Engels les want ze heeft geen auto.
Ja hoor geen probleem gezellig.
Het is een vriendin van mijn hostmom Toni en ik heel enthousiast leuk een nieuw au-pair waar komt ze vandaan uit Spanje en Toni en ik zeiden in koor ooh alle enthousiaste was weg .
Wij dachten weer een Spaans meisje die gaat naar de andere Spaans meiden en spreekt Spaans.
Maandag 26 Januari werden we snel aan elkaar voorgesteld op school en even nummers wisselen en ik zou haar een berichtje sturen voor de Engels les wanneer ik het huis uit ga.
Ik kom meestal te laat bij mijn Engels les omdat mijn hostmom pas om half 7 thuis is en dan koken en nog eten les om 7 uur is gewoon te vroeg.
Dinsdag 27 Januari vroeg haar hostmom op school of ik met al mijn kindjes wou komen spelen zodat we aan elkaar beter ging leren kennen.
De kindjes en ik wilde dat wel en hebben daar heerlijk gespeeld in de middag.
Ik had meteen een klik met Garazi ze komt niet uit Spanje maar van Basque country ze is 23 jaar.
En zei ik ga vanavond tegen iedereen zeggen dat ik uit Finland komt want ik wil geen Spaans spreken ik wil Engels spreken want ik wil de taal leren.
Zaterdag 31 Januari ben ik met Toni en Garazi koffie wezen drinken in het opera house in Wexford.
We gingen naar de 4 verdieping en hadden mooi uitzicht over Wexford.
Toni vertelde onze dat haar familie naar Dublin zou gaan voor een nachtje dus hadden we een slaapfeestje in Toni haar huis.
Zondag 1 februari ben ik met Garazi, Ale en Toni naar Glendalough, Hollywood en de brug van de film ps. I love you geweest.
Ale is ook een nieuw au-pair in Wexford en ze komt uit Spanje maar wil ook geen Spaans spreken alleen Engels.
Was wel mooi Toni en ik zaten voorin zet Toni opeens de radio uit en zegt tegen mij hoor je dat.
Ik kijk haar aan wat we hebben 2 Spaans sprekende meisje op de achterbank maar ze spraken Engels.
En ik zeg heel droog terug zie je wel is wel mogelijk.

Laughing

We vertrokken om 11 uur uit Wexford en reden naar Glendalough je kan er zo mooi wandelen je wandelt in de bergen en je hebt 2 verschillende meren zo ontzettend mooi.
Toen we aan kwamen zagen we een bordje Hollywood 24 kilometer .
Oh Hollywood daar moeten we heen na onze wandeling in Glendalough reden we naar Hollywood.
Toen vertelde Toni dat de meest films opgenomen worden in Ierland in plaats van Scotland want Ierland is goedkoper.
Ken je de film Ps. I love you ja hoor die konden we wel zegt ze dan moet je hier even stoppen want dit is de brug waar de auto alleen rijdt hun moesten boven aan de berg stoppen omdat schapen overstaken ze kregen ruzie stapte uit de auto maar hadden de auto niet goed op de handrem gedaan en de auto reed achter uit dat is hier.
Wij stoppen foto’s maken en toen zijn we door gereden naar Hollywood.
Ook Hollywood komt uit Ierland en niet uit Amerika vertelde Toni ons heerlijk een gids te hebben.
In de avond heeft Toni in haar huis voor ons gekookt haar familie kwam pas om 10 uur aan.
We stopte onderweg om boodschappen te doen Ale, Garazi liepen achter Toni aan en ik liep naar het vriesvak want als je pasta eet hoor je knoflookbrood of knoflook pizza bij te hebben geleerd te eten bij dit gezin en is echt heerlijk een aanrader voor iedereen.
De meiden nee joh Sandy dat is niet lekker.
We hadden pasta met knoflookbrood en de meiden dit is echt heerlijk ik zei het toch
Smile

Maar ze waren mij dus kwijt en Toni heeft een hond en de hond heet Sandy Garazi vond een piepend honden speeltje en riep door de hele winkel Sandy piep Sandy piep.
Ja Garazi heeft humor altijd lol met haar
Laughing

De week normaal gewerkt geen gekke dingen.
Zaterdag 7 Februari ben ik in de avond Garazi wezen helpen met oppassen heerlijk films gekeken met popcorn.
Zondag 8 februari naar John F Kennedy park geweest heerlijk wezen wandelen met Toni, Sonia, Alexandra en Tania
Ik zag een goede boom om in te klimmen en de meiden liepen door en ik klom in de boom en zei foto en hun zoeken.
Toen ze mij gevonden had zat er binnen no time alle au-pairs in de boom
Laughing

Sonia heeft een nieuw camera gekocht op een stokje zodat je selfie kan maken.
Maar wij noemen het stickie time for stickie.
Die week die komen zou heb ik heel veel gewerkt want maandag overleed er een familie lid en heb ik meer moeten werken.
Maar deze week heb ik meer vrij gekregen ook had ik zaterdag 14 februari moeten werken maar was vrij.
Vrijdag 13 Februari was ik vrij en ben ik met Toni naar New Ross gereden daar zit een koffie winkel van de host ouders van Garazi en zij moest werken daar.
We hebben heerlijk koffie gedronken met taart want de vader van Toni werd 75 jaar.
En we hadden geluk we werden bediend door de hostmom en hadden alles gratis.
Zaterdag 14 Februari Valentijnsdag hoop dat jullie hebben genoten met je geliefden.
Ik zou met alle au-pairs naar de film 50 tinten grijs gaan maar helaas ben ik niet geweest want ik moest oppassen.
Alles was geregeld mijn host ouders zouden naar de film gaan en ik ook hadden oppas geregeld alleen die zei af en dat begreep ik wel.
Mijn host ouders hadden al kaarten en ik niet hebben overlegd en zei als je heerlijk Lasagne maakt pas ik op de kinderen dus ik heb met mijn kindjes Valentijn gevierd heerlijk een film gekeken met chocolade koekjes.
In de middag was ik met mijn Valentijn Toni wezen lunch in het hotel waar we altijd eten heerlijk.
Zondag 15 februari in de ochtend heerlijk uitgeslapen en was lekker in mijn bed tv aan het kijken toen de oudste naar boven riep papa er is een hoop rook in de keuken.
Ik stormde uit mijn kamer naar de keuken de jongste had een plastic telefoon in de magnetron gedaan en aangezet.
De magnetron zit bij ons laag omdat we nergens anders plek hadden normaal halen we het stroom er af maar waren het vergeten.
Dus we hadden een verbranden speelgoed telefoon 2 dagen in de vieze stank gezeten.
Agh ja daar zijn het kinderen voor zeggen zei het is een ontzettend leuk lief ondeugend gezin die altijd wel in is voor een geintje.
In de middag ben ik met Toni en Garazi en de hond Sandy wezen uitlaten heerlijk naar het strand geweest.
In de avond waren mijn hostdad en ik bezig met koken toen mijn hostmom terug kwam van werk zo jullie verbranden het avondeten zal ik maar wat halen.
Wij draaiden ons om zegt mijn hostdad nee hoor dat was je zoon hij wilde graag opgewarmd telefoon.
Ik was 2 minuten even boven om mij te scheren toen de oudste riep papa er is een hoop rook in de keuken.
Ja de kleine is een dondersteen we missen een hoop dingen hij is zo goed in het verstoppen alleen hij vergeet waar die het dan gelaten heeft.
We zijn nu de afstandsbediening kwijt van de tv we hebben er 2 1 voor de tv en de andere voor de provider.
Dus helaas we kunnen geen netflix meer kijken.
We missen uit de keuken een grote snijplank en wat theelepels.
Agh kinderen we vinden het van zelf wel weer het is ieder geval niet in de woonkamer want daar heb ik gezocht.
Ik wens iedereen een hele fijn week toe en ik ga nu schrijven 1 keer in de maand want alles is hier zo normaal.
De foto’s van de weekenden komen nog Toni heeft een programma waar ze kan fotoshoppen dus nu worden eerst de foto’s mooier en beter gemaakt voor dat ze op facebook komen maar ja daar moet je wel even de tijd voor nemen en wij als hard werkende au-pairs
Wink

Doei dikke kus,
San

Reacties

Reacties

coby

Hoi sandy, wat heb je toch altijd leuke
verhalen en Ierland lijkt me prachtig. X

coby

Hoi sandy. Wat heb je toch een leuke
verhalen. En Ierland lijkt me ook heel
mooi. X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!