sandyalsaupair.reismee.nl

Bezoek uit Nederland

Eindelijk was het dan vrijdag 20 Maart en kwam Tatjana voor een weekend langs.
Vrijdag middag haalde ik haar van het busstation met de kinderen.
Toen we naar huis gingen begon de jongste te huilen hij dacht dat we met de bus gingen.
Ik heb hem beloofd dat we een keer met de bus gaan.
Toen we thuis kwamen hebben we heerlijk cupcake’s gegeten en daarna gingen de kinderen lekker buiten spelen en hebben wij lekker bij gekletst.
Rond half 7 hebben we heerlijk met ze alle gegeten en wij gingen ons daarna omkleden om naar mijn favoriete pub te gaan.
Daar ontmoeten we de andere au-pairs en hebben een super avond gehad.
Zaterdag 21 Maart waren we weer vroeg op zodat ik Ierland kon laten zien.
We zijn samen naar de cliffs en vuurtoren geweest.
Later in de middag ontmoeten we Toni en zijn we met ze drie naar de watervallen gegaan. Daarna zijn we Wexford in gegaan en hebben daar samen wat gegeten toen naar huis gegaan omgekleed en toen werden we door mijn lieve hostdad naar Wexford gebracht. Eerst gingen we uiteraard naar mijn 2 de huis de Pub Maggie May’s en daarna naar de nachtclub store’s.
Zondag waren we ook vroeg uit de veren want we gingen naar Dublin we zijn even de stad in geweest en daarna heb ik helaas afscheid moeten nemen van Tatjana.
Toni zei tegen mij die zaterdag als je Tatjana weg heb gebracht kom je maar naar mij toe.
Dus dat deed ik toen ik aankwam was Patricia er ook Amadine maakt ze zich klaar. Amadine is de vervanger van Toni werkt nu in B&B en leeft in een caravan naast het familie huis.
Iedereen maakt te zich klaar om naar Maggie te gaan want de voetbalwedstrijd werd uitgezonden Barcelona tegen real Madrid.
Alle Spaanse meiden waren er uiteraard ook en de groep werd in 2 verdeeld ene kant Barcelona en de andere kant Madrid,Ik was voor Barcelona.
Toen moest ik nog maar een weekje werken en dan had ik zelf vakantie.
De week is niks speciaals gebeurd en toen had ik vakantie.
Maandag 30 Maart vertrok samen met Toni naar Dublin we hadden de bus van half 10 zodat we om kwart over 12 op Dublin airport was.
Toen ik onderweg was kreeg ik een melding dat het vliegtuig van mijn ouders 80 minuten vertraagd was.
Toen ik eindelijk op het vliegveld was het al 180 minuten vertraagd ik heb 5,5 uur alleen op het vliegveld gewacht want Toni ging naar de stad naar een vriendin.
Eindelijk was het rond 5 uur en kon ik mijn ouders in de armen vliegen na 2 maanden

Wink
Toen zijn we een auto gaan huren we hadden voor een week de nieuwste renault clio was de tweede persoon die hem huurde.
Toen zijn we naar Dungarvan gereden onderweg nog wat gegeten en waren om 10 uur in Dungarvan.
Ik ben toen nog een plaatselijke bezinepomp gereden om spullen te kopen voor het ontbijt. Super handig dat je gewoon een supermarkt in een bezine pomp hebt en dat het 24 uur open is.
Daarna hebben we nog wat gekletst en zijn we heerlijk gaan slapen.
Dinsdag 31 Maart hebben we ontbeten en zijn we naar de supermarkt gegaan om boodschappen te doen.
Toen we terug kwamen hebben we koffie gezet en hebben we kaart van Ierland gepakt en ik had 2 boekje mee genomen van de provincie Cork en Waterford we hebben wat gebladderd door de boekjes en hebben een week planning gemaakt.
Daarna hebben we geluncht en zijn we in de auto gestapt om de mahon falls te bezoeken. Hier de link zeker waard om het te bekijken https://www.youtube.com/watch?v=uW2tW4JKZtk
Toen we daar waren waaide het heel erg en hadden we moeite om naar de waterval te komen maar terug werden we naar de auto geblazen en konden niet normaal lopen.
Toen we bij de auto stonden zei een Iers man kijk de regen komt en je zag zo de regen langs de bergen gaan was zo mooi om te zien.
Toen zei mijn vader laat mij nou eens de Tesco zien waar je het zo over hebt.
Wij opgezocht in de navigatie en vonden er een in Waterford helaas was die niet zo groot als in Wexford.
Toen zijn we heerlijk naar huis gegaan en heb ik pasta gemaakt voor mijn lieve ouders.
In de avond hebben we heerlijk een potje gekaart.
Woensdag 1 April hebben we ontbeten en zijn we naar het stadje van Dungarvan gereden en daar een boekje gehaald met allemaal auto ritten.
Wij zouden de route the vee drive route rijden van 173 kilometer die zou ons naar allemaal kastelen brengen.
We begonnen in Lismore helaas waren we 2 dagen te vroeg voor het kasteel en was die nog dicht maar er was daar ook een super mooi parkje met watervallen.
Daarna gingen we dwars door de bergen naar het volgende plaatst.
we hadden vele plaatsen waar je kon stoppen om het mooi uitzicht te bekijken helaas regende het en konden geen mooi foto’s maken.
Daarna bezochten we nog een kasteel maar zag er meer uit als een ruïne.
we konden met een stoomtrein mee en dan bezocht je daar allemaal kastelen en tuinen maar ook dat was nog niet open.
En we hebben geen 173 kilometer gereden want er moeten langs de weg borden staan en die zagen we niet en als we die zagen kwamen we uit die richting.
Maar gelukkig kan mijn vader goed kaartlezen en hebben we alle punten wat we moesten zien van de route gezien.
In de avond hebben we weer heerlijk gekaart.
Donderdag 2 April stond dagje Wexford op het programma eerst heb ik mijn ouders naar de cliffs en de vuurtoren gebracht en daarna zijn we naar Wexford gereden.
We gingen lunchen in mijn favoriete restaurant Rob’s ranche house je kan er heerlijk eten en voor goedkoop en hebben er alles.
Daarna heb ik mijn ouders rond geleid in Wexford uiteraard naar de grote Tesco geweest.
Daarna zijn we heerlijk naar huis gegaan en hebben uiteraard weer gekaart.
Vrijdag 3 April stond dagje Cork op het programma.
We zijn eerst naar het VVV geweest voor de kaart van Cork en hebben toen wat kerken bezocht toen we zaten te picknicken in het park zag mijn moeder mijn schoenen en zei dat kan echt niet meer hoor je moet nieuwe schoenen.
Wij heel veel winkels af geweest maar hier in Ierland heb je bijna geen hoge sneakers.
We hadden 1 winkel gevonden met hoge sneakers maar helaas niet mijn maat.
In de avond hebben we heerlijk gegeten bij de Mac donalds.
Ik stond te wachten in de rij en was aan het praten met mijn mama toen ze weg liep sprak een vrouw mij aan hoor ik dat goed Nederlands.
We hebben een hele tijd gesproken en zocht nog iemand die ervaring heeft met kinderen die haar zoons Nederlands kan leren.
Ze wonen op het eiland Isle of man maar ze hebben een vakantie huisje in Wexford.
Ben nu aan het mailen met die vrouw misschien heb ik straks wel 2 banen.
Uiteraard hebben we toen we terug kwamen weer gekaart.
Zaterdag 4 April stond Mijn familie op de planning.
We zijn vroeg naar Wexford gereden zijn nog bij een waterval geweest en toen gingen we op bezoek bij mijn hostfamilie.
De kinderen keken eerst de kat uit de boom en de jongste meisje zei tegen mij Sandy je ouders zijn nu hier maar waar is Bryan.
Ik vertelde haar dat hij thuis was waarop zei vroeg helemaal alleen ja helemaal alleen.
We hebben een heerlijk dag gehad de kinderen hebben het nog steeds over mijn ouders. Zondag 4 April Pasen hier was de paashaas geweest en gaf iedereen een tas vol met paaseirenen.
Na het King of Queen breakfast zijn we naar Dublin gereden.
Daar zijn we naar het Trinity college geweest en hebben we heel veel toeristen winkels afgelopen.
We hebben heerlijk gegeten bij een Italiaan en zijn toen terug gegaan naar het vliegveld waar we een kopje koffie hebben gedronken en toen werd het tijd om afscheid te nemen. Mijn ouders sliepen nog 1 nachtje in Dublin en zijn in de ochtend naar huis gevlogen.
De kinderen hadden nog 1 week vakantie en hebben veel leuk dingen kunnen doen om dat het weer goed was.
Helaas ben ik te snel zonder jas naar buiten gegaan en ben ik nu flink verkouden en hele erg keelpijn.
Morgen weer terug naar het normale leven dat is ook wel weer lekker.

Dikke kus uit Ierland

Kiss

Reacties

Reacties

ria laman

O wat heb je weer heerlijk geschreven ik beleef alles weer hoe fijn wij het gehad hebben bij jouw .

Tatjana

aaaah wat een super leuk verhaal????

coby

Wat leuk allemaal. En zo ondernemend.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!