sandyalsaupair.reismee.nl

Lente/Zomer

Hallo lieve lezeres,

Daar zijn we weer vanaf vorige week zijn er meer activiteiten na school tijd.
Omdat het nu mooier weer wordt zijn de buiten activiteiten terug gekomen.
Nu is ons planning als volgt:
Maandag : zwemmen
Dinsdag : geen activiteiten
Woensdag : musical school
Donderdag : ballet en hurling/ voetbal training
Vrijdag : geen activiteiten
Zaterdag : hurling en voetbal
Zondag : hurling en voetbal
Nou hebben we donderdag avond training van de oudste hurling en voetbal, en hij heeft zijn wedstrijden op zondag.
Het oudste meisje heeft op zaterdag ochtend training en wedstrijd.
Op maandag hebben de 2 oudste zwemles tegelijkertijd.
En in het zwembad heb je maar 5 wat grotere hokjes en die zijn al allemaal bezet want elke ouder rent daarvoor zo snel mogelijk naar binnen.
Dat wist ik niet maar aanstaande maandag hebben wij ook een grotere hok.
Dus sta ik op maandag met 3 mensen in een super klein hokje te zweten want het is super warm.
De zwemles begint om 4 uur en we mogen 5 minuten van te voren er in.
Dus we kleden ons thuis om dat scheelt alweer een hele hoop.
Maar na het zwemmen is het een drama want die moeders laten de spullen in de grote hokjes liggen terwijl er duidelijk is gezegd dat het in de kluisjes moeten maar niet luisteren.
Dus sta ik na het zwemmen weer in een super klein hokje de kinderen te helpen met aankleden.
Dinsdag morgen ging ik met het jongste meisje memory spelen ze heeft het wel vaker gespeeld.
Ik vraag aan haar weet je nog hoe het moet dat wist ze wel.
Wij plaatjes om draaien en ik schudt ze zegt zei wat doe je nou, nou kan ik niet meer de zelfde plaatjes vinden.
Maar zei praat heel erg met haar handen nou je kon me opvegen.
Ik vond een internet site waar je gratis film kan kijken.
En de kinderen waren moe en hingen op de bank maar er was niks op tv we hebben 30 kinder zenders 5 film zenders maar niks was op tv. (verwend)
Ik zei kom we gaan de film dream works home kijken ik vond een snoertje en dacht dat ik hem in de laptop naar de tv kon doen.
Maar helaas hij was te dik voor mijn laptop dus ik zeg oké kids schoenen, jassen aan we gaan het snoertje kopen.
Alle vier in de auto gezet en naar mr price gereden vier kinderen uit de auto.
In de auto gezegd dat we alleen het snoertje kopen geen speelgoed of snoep.
Karretje gepakt kinderen er in gezet de 2 oudste liepen maar helaas hadden ze hem niet.
Naar een soort media markt gegaan ja hoor mevrouw die hebben we 20 euro asjeblieft.
Nou sorry maar zoveel geld heb ik vandaag niet bij me dag.
Ik wist dat ik ze veel goedkoper kon krijgen.
Donderdag heb ik er een gekocht voor 1,50.
Donderdag is een race dag niet normaal de kinderen zijn om 2 uur uit.
Dan gaan we naar huis maak ik lunch voor ze pasta of noodles.
Kleed de oudste meisje zich om voor ballet, de oudste maakt zijn huiswerk en dan rijden we eerst naar de ooms om daar drie kinderen te brengen.
Dan breng ik haar naar ballet en ga ik terug naar de ooms voor een bakkie thee.
De kinderen in de auto zetten en naar Ballet om haar op te halen snel naar huis race.
Avond eten maken voor allemaal en dan eet ik met de vier kinderen ouders komen zo rond 6/6:15 thuis.
Kwart over 6 in de auto om de oudste naar training te brengen.
Alleen deze donderdag had ik weer lekker mijn Sandy stress moment. ( het was de eerste keer en wil het dan meteen goed doen)

Innocent

De oudste had op school al hurling gehad en was erg moe.
Hij kwam uit school met alleen zijn korte sport broek dus ik vroeg waar is je broek.
Niks vragen oké zit je broek in je tas ja oké.
Als hij moe is kan je niet veel van hem vragen want de meeste tijd huilt hij dan.
Dus ik ging even naar binnen om te zeggen tegen de ooms dat hij moe was dan weten zij wel genoeg
Wink

Ik tilde de jongste naar binnen en zet de mij tas op tafel en ging weg.
Ik vergat tegen mij hostparents te zeggen dat we nog melk nodig hadden dus wou even snel naar binnen rennen om melk te halen na dat ik haar had gebracht naar ballet.
helemaal mijn auto geparkeerd wilde uitstappen en mij tas pakken stond die naast me na een flinke scheldpartij tegen mezelf.
Maar naar de ooms gereden en thee gedronken daarna drie kinderen in de auto zetten duurt altijd wel een tijdje.
Ze doen hun schoenen uit jas uit sokken uit de jongsten die verstopt ook graag zijn schoenen en sokken.
Dan ze in de auto zetten en klaar voor vertrek ik begin altijd 10 minuten van te voren dat ik wegga zodat ik echt op tijd weg gaat.
Ik ben eerst naar ballet gereden haar opgehaald en daarna naar de Aldi gereden kinderen in de auto gelaten en zelf even snel naar binnen gerend voor melk.
Toen naar huis heb ik vis en patat en doperweten gemaakt.
Snel gegeten met de kinderen de oudste omkleden voor zijn training.
De ouders kwamen thuis van werk die begonnen aan hun eten en zei ik breng hem wel naar training kunnen jullie rustig eten.
Toen ik terug kwam heerlijk met mijn hostparents aan tafel thee gedronken en gepraat over de dag.
Vrijdag hadden we bioscoop middag want op vrijdag zijn we allemaal moe van een zware week school.
En hebben we de film dreamworks home en big hero 6 gezien lekker lang uit op de bank popcorn erbij.
Deze week was het weer ook 10 keer niks in de ochtend schijnt de zon tot ongeveer 1 uur en dan komen er grijzen wolken komt er een stevige wind opzetten.
Zo rond 2 uur als ik de kinderen uit school haalt dan regent als het giet met wat natte sneeuw.
En dan om een uur of 3 de zon weer.
Zo heb je in 2 uur tijd de vier seizoenen gehad toen ik aan het praten was met mijn host ouders zeiden dat het nog mee valt soms in een uur heb je de vier seizoenen gehad.
Het was wel makkelijk want als het regent laat ik de jongste 2 in de auto met speelgoed en ren ik snel naar school haal eerst het meisje op en breng haar terug naar de auto en dan de jongen.
Ben dan wel weer 10 minuten eerder thuis dat is wel lekker.
En nu hebben de kinderen alweer een weekje vrij van school.
Dus hoop dat het volgende week mooi weer is kunnen we mooi wat leuks gaan doen.
Ook heb ik volgend weekend 2 slapers dus vanaf vrijdag heb ik heerlijk hulp.
Toni en Amadine kom slapen want Amadine haar oudste heeft zijn eerste communie en hier zijn dat grote feesten.
Haar familie komt uit Dublin en de familie komt over Dus Amadine moet haar kamer uit en Toni de caravan maar ze zijn hier van harte welkom.
Daarna moeten ze nog maar 5 weken naar school en dan 8 weken thuis.
Waarvan ik er 7 moet gaan werken hoop dat het mooi weer wordt en dat we veel leuke buiten activiteiten kunnen doen.
En sta er niet echt helemaal alleen voor de 7 weken ik kan altijd op visite bij de ooms en een tante zei van de week dat als hun zomervakantie hebben dat we altijd nog leuke dingen kunnen doen.
En de eerst week heb ik al een hele goede hulp want mijn lieve broertje komt voor 10 dagen naar Ierland.
Mijn lieve hostmom neemt die week wat extra dagen vrij zodat ik meer tijd met Bryan kan door brengen.

Ze vertelde mij van de week dat ze geen 2 weken vrij kan krijgen achter me kaar dus ik kom maar 1 week naar Nederland.
Wanneer dat is weet ik nog niet maar ga hem heel goed plannen zodat ik lange tijd thuis ben.
Eerst vlucht naar Nederland en laatste vlucht naar Ierland.
Die week dat ik thuis kom is voor mij vakantie als je mij wilt zien dan moet je mij gewoon even een berichtje sturen dan kan ik je in plannen
Wink

Ook wil ik die week veel tijd door brengen met mijn ouders en broertje en vooral genieten want ik heb zoveel weken fulltime gewerkt dat ik even rust nodig hebt.
Wanneer ik weet wanneer ik thuis kom laat ik het jullie weten.
Dit weekend ben ik lekker vrij en vandaag is er in de stad Mexicaans eten en Spaans muziek.
Weet niet of ik ga kijken want hier regent maar misschien klaart het op in de middag.
Ik ga vooral rustig aan doen want ik ben al een tijdje heel moe.
Ga op tijd naar bed maar voel me nog steeds moe is ook niet niks moeder spelen van vier kinderen
Wink

En wanneer je vrij bent en de kinderen zijn wakker willen ze wat met je doen die snappen niet dat ik vrij ben wanneer hun ouders thuis zijn.
Maar al met al ik vind het een prachtige baan in de ochtend maak ik het huis schoon in de middag heerlijk spelen met de kinderen.
Heb er een tweede geweldige familie en vrienden over de hele wereld bij.
Ik heb geweldige hostparents ik was zaterdag avond naar Toni om film te kijken in haar caravan met de meiden en ging rond 2 uur naar huis.
Kreeg om kwart over 2 een berichtje van mijn hostdad of alles wel goed was.
Hij was wakker geworden en ging even naar de badkamer en zag uit het raam dat mijn auto er nog niet stond.
Hij maakte mij hostmom wakker om te vragen of ik bij Toni sliep zei ze nee toen vroeg hij of die mij een berichtje kon sturen ja dat kan je gewoon doen.
En zondag rond 12 uur klopte hij op mijn deur en stond er ontbijt voor mijn deur
Laughing

hier ik geniet elke dag.LEEF HET LEVEN
dikke kus uit Ierland,
Xxxx San

Ps. blog is geschreven op 02-05-15

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!